سرمربی تیم ذوب آهن با بیان اینکه قبل از حضور کارلوس کی‌روش عنوان آقای گلی فوتبال دنیا را در اختیار داشتیم، گفت: سرمربی تیم ملی آمار لژیونرها و بازیکنان داخلی را منتشر کند.

کی‌روش آمار لژیونرها را منتشر کند/ تن‌تان از درخشش رونالدو نلرزد!

به گزارش قدس آنلاین، امیر قلعه نویی درباره اینکه چرا تیم فوتبال ذوب آهن مقابل الدحیل قطر در لیگ قهرمانان آسیا شکست خورد، گفت: فوتبال چرا ندارد. شما می توانید بگویید چرا یوونتوس در تورین به رئال باخت؟ قشنگی فوتبال به همین است. فوتبال یک مجموعه داخل زمین و یک مجموعه خارج زمین دارد. یووه که تمام کارهایش را خوب انجام داده است. واقعیت فوتبال درون زمین است. اتفاقاتی در زمین هست که دست سرمربی نیست مثل اخراج بازیکن یووه.

وی افزود: دیروز تیم ما خیلی خوب فوتبال بازی کرد بخصوص در نیمه دوم. وقتی توپها وارد دروازه نمی شود به قول آقای برانکو یا کارلو آنچلوتی فوتبال همان موقع شما را تنبیه می کند. وقتی ۱۲ یا ۱۳ تا کرنر به گل نرود یا میلاد فخرالدینی از محوطه شش قدم ضربه سر را گل نکند، همین می شود.  ما دیروز تنبیه شدیم چون موقعیتهایمان را به گل تبدیل نکردیم.

سرمربی ذوب آهن با اشاره به تصمیمات داور بازی با الدحیل قطر گفت: داور هم دو پنالتی ما را نگرفت. او حتی می توانست دروازه بان الدحیل را اخراج کند. تا همین جا هم به بازیکنانم خسته نباشید می گویم. با شرایطی که داریم بازیکنان و مدیریت باشگاه دارند زحمت می کشند.

قلعه نویی درباره اینکه سرنوشت صعود ذوب آهن به روز آخر کشید، گفت: بله کار به روز آخر کشید. ایرانی ها هم برای روزهای سخت هستند! البته ما با یک تساوی هم صعود می کنیم.

وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر درخواست کارلوس کی روش برای در اختیار داشتن بازیکنان داخلی و تفاوت سطح آنها با لژیونرهای کشورمان، گفت: فوتبال دیگر علمی شده است. می توان اطلاعات جی‌پی‌اس بازیکنان را به مردم نشان داد. نباید به مردم دروغ بگوییم. مردم می توانند تشخیص بدهند این صحبتها درست است یا نه. کی روش می تواند آمار جی‌پی‌اس بازیکنان داخلی و لژیونرها را که بر اساس یکسری استانداردهای روز دنیا است به مردم نشان بدهد ولی اینکه راجع به مربیان و لیگ اینطور صحبت کنیم نه.

سرمربی ذوب آهن ادامه داد: در لالیگا اگر چهار تیمش را از جمله رئال و بارسا و اتلتیکو را کنار بگذارید، آیا بقیه تیم ها هم مثل آنها هستند؟ خیر اینطور نیست. قبل از اینکه کی روش بیاید بازیکنانی داشتیم که در بایرن مونیخ و لیگ جزیره بازی کرده اند. در تیم هامبورگ آن زمان وحید هاشمیان و مهدوی کیا بودند. بازیکنانی مثل کریم باقری و آندرانیک تیموریان از ایران لژیونر شده بودند.

قلعه  نویی تصریح کرد: بیاییم آمار لژیونرها را با آمار بازیکنان داخلی منتشر کنیم و به مردم نشان بدهیم.

وی تاکید کرد: کی روش برای فوتبال ما زحمت کشیده و وزن فوتبال ما را بالا برده است. کی روش هم فنی و هم وزنی برای فوتبال ما خوب بوده است ولی قبل از او آقای گل جهان را داشتیم و لژیونرهایی که در کشورهای مختلف بازی می کردند. تازه آن زمان و با آن شرایط لژیونر داشتیم. الان که فکر می کنم مملکت ما ۴۰۰ سال عقب افتاده است. حتی کی روش سوار هواپیمای داخلی نمی شود. ما با همان شرایط بازیکنان بزرگی داشتیم.

سرمربی ذوب آهن با بیان اینکه  ۷۰ روز تا جام جهانی مانده و باید تعامل بین باشگاه ها و تیم ملی ایجاد شود، گفت: باید به راهکاری برسند که هم باشگاه ها ضرر نکنند و هم کی روش به هدفش برسد اما این نوع گفتمان ها و صحبتها (درباره لیگ و مربیان ایرانی) درست نیست. مردم ایران از نظر هوش، تیپ و مواردی از این دست جزو ۱۰ تا ۲۰ کشور برتر دنیا هستند. ما آدمهایی مثل پروفسور سمیعی را داریم. باید به مربیانی خداقوت گفت که ۴۰ سال برای فوتبال ما زحمت کشیده اند.

قلعه نویی افزود: همین سردار آزمون را اکبر محمدی در ۱۵ سالگی کشف و به من معرفی کرده است. من با خودم او را به ترکیه بردم و ساکت مدیرعامل سابق سپاهان گفت این بازیکن بچه است و با خودمان او را به ترکیه نبریم. مربیان ما که در ۱۵ سالگی اینها را  تشخیص دادند. اگر بستر فراهم باشد و مدیران خوب داشته باشیم و همه چیز جای خود باشد فوتبال ایران جزو ۲۰ کشور برتر دنیا می شود. ضمن اینکه ما از نظر نیروی انسانی در دنیا جزو چند کشور برتر هستیم. همین اصغر فرهادی با محدودیت هایی که دارد چه جوایز بین المللی برده است. باید نگرشهایمان را عوض کنیم. من در کمیسیون اصل ۹۰ هم گفتم که باید به فوتبال فرصت بدهیم و به چشم تهدید به آن نگاه نکنیم.

سرمربی ذوب آهن یادآور شد: به روح مادرم قسم ۱۰ سال است می گویم وقتی برای بازی های استقلال ۸۰ هزار نفر می آید و از لحاظ بودجه ای این تیم و پرسپولیس شرایط خوبی دارد لذت می برم. این تیم ها سالی ۳۰ تا ۴۰ میلیارد پول می گیرند. وقتی این پولها نبود، پورحیدری تیمی را بست و قهرمان کرد که ۵ میلیون تومان هزینه اش شد.

قلعه نویی خاطرنشان کرد: خدا را شکر نگرش دارد نسبت به فوتبال عوض می شود و فوتبال را فرصت می دانند که این هزینه ها را انجام می دهند.

وی با بیان اینکه عاشق تیمی مثل ملوان است، گفت: چون دو ماه آنجا زندگی کرده ام و وقتی شرایطشان را دیدم گریه کردم. حتی ۳۰ میلیون تومان پول دادم برای کادر پزشکی یک کانکس خریدم. قشنگ ترین استان ما گیلان و مازندران است ولی آنجا چمن مصنوعی داریم. آیا این فاجعه نیست؟

سرمربی ذوب آهن تصریح کرد: خواهش می کنم کی روش خودش یک راهکار بدهد. سازمان لیگ بارها گفته این برنامه را کی روش ریخته است. الان با جلسه و گفتمان می توان به یک راهکار رسید.

قلعه نویی همچنین درباره اینکه با گلزنی رونالدو در رئال مادرید تن هواداران فوتبال ایران قبل از بازی تیم ملی با پرتغال در جام جهانی می لرزد، گفت: تنتان نلرزد! آنقدر جوان خوب و بازیکن توانمند داریم که نگران نباشیم. مثل بازی با آرژانتین با تدابیر کادر فنی به این مسابقه می رویم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.