همدان - معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان از شناسایی ۷۰ نقطه حادثه خیز در استان خبر داد.

نقاط حادثه خیز استان همدان نیازمند ایمن سازی است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان، حمید پرورشی خرم در گفتگویی اظهار داشت: این تعداد نقاط حادثه خیز در محورهای ارتباطی استان شناسایی شده است.

وی ادامه داد: از مجموع بررسی ۱۰۶ نقطه دارای تصادف در استان ۷۰ نقطه به عنوان نقاط پر تصادف شناسایی شده و با تعیین پیمانکار این نقاط ساماندهی می شوند.

پرورشی خرم افزود: عمده نقاط حادثه‌خیز در محورهای فرعی و روستایی بوده که تمامی آنها آشکارسازی شده است.

وی خاطرنشان کرد: نصب تابلو، خط کشی، نصب مانع و علائم ایمنی از فعالیت‌های اجرا شده برای آشکار سازی این نقاط است.

این مسئول ابراز داشت: شناسایی نقاط پر حادثه و آشکار سازی، ایمن سازی پل ها و پرتگاه ها در محورهای شریانی از اقدامات مهم این اداره کل در افزایش ایمنی است.

معاون راهداری اداره کل راهداری استان همدان با بیان اینکه ۲ هزار و ۶۷۸ کیلومتر راه روستایی آسفالته در استان همدان وجود دارد، تصریح کرد: بیشتر حمل و نقل کالا و مسافر استان همدان از طریق جاده و در محورهای ارتباطی به وسعت پنج هزار و ۱۱۴ کیلومتر انجام می شود.

پرورشی خرم اضافه کرد: ۸۵ کیلومتر از جاده های همدان آزادراه و در محور همدان - ساوه است که حدود ۴/۳ درصد از آزادراه های کشور را شامل می شود.

وی با تأکید بر اینکه هدف اصلی این اداره کل افزایش ایمنی و حمل و نقل روان است، یادآور شد: متاسفانه بیشتر تصادفات رخ داده در حوزه استحفاظی راه های تحت نظارت این اداره کل از نوع واژگونی بوده و مطابق نظر کارشناسان، دلیل این نوع تصادفات تخطی از سرعت مجاز، خستگی و خواب آلودگی راننده و... است.

حمید پرورشی خرم با بیان اینکه همدان در ساخت بزرگراه از استان های پیشرو در کشور است، خاطرنشان کرد: استان همدان نسبت به مساحت خود و استاندارد کشوری دو برابر جلوتر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.