کرج- خیلی از ایرانی ها هنگامی که نام البرز را می شوند ناخودآگاه به یاد طبیعت زیبا و باغ های خرم آن می افتند و تصویری سبز از این گستره جغرافیایی در ذهن شان تداعی می شود.

«جشنواره لاله ها» ظرفیت نوظهور گردشگری البرز

قدس آنلاین- مجتبی علی مردانی- هرچند که در سال های اخیر به دلیل بالا گرفتن موج مهاجرت ها و افزایش جمعیت والبته ساخت وسازهای بی شمار تا حدی فضای سبز این استان تحت الشعاع قرار گرفته است اما همچنان البرز با داشته های طبیعی اش دلبری می کند و می تواند مقصد هر گردشگری باشد.

جاده پرپیچ وخم  وزیبای چالوس با رودخانه باصفا وروستاهای زیبا و چشم نوازش، مناظر مجذوب کننده طالقان وساوجبلاغ وکویر زیبای اشتهارد همه وهمه بهانه ای است تا برای دیدن آن وقتی بگذاریم  وبا سفر به جای جای البرز به تماشای آنها بنشینیم.

اما در کنار این جاذبه ها که به شکل خدادادی برای البرزی ها به میراث گذاشته شده است در سال های اخیر به مدد سرمایه گذاری های خوبی که در برخی حوزه ها شده شاهد بروز وظهور جاذبه های جدیدی در این استان هستیم.

در این سال ها شاهد برپایی دو رویداد مهم با محوریت گردشگری در کرج هستیم که توانسته ظرفیت های جدیدی را برای این استان نوپای کشور رقم بزند.

برگزاری دو جشنواره گل لاله در پارک شهید چمران و روستای گرماب جاده چالوس دواتفاق ویژه ای است که در این سالها توانسته بستری برای دیده شدن هر چه بهتر البرز و ظرفیت های بی بدیل آن فراهم کند.

این دو رویداد مهم گردشگری که با محوریت گلهای رنگارنگ وچشم نواز لاله برگزار می شود موجب شده البرز و مرکز آن یعنی کرج بیش از گذشته در کانون توجه اقشار مختلف مردم و رسانه های مختلف داخلی وخارجی قرار گیرد و این پیام رامخابره کند که البرز با ظرفیت های بالای طبیعی خود می تواند همطراز با استان های گردشگرپذیر کشور خودنمایی و عرض اندام کند.

این روزها شاهد برپایی دوباره جشنواره گل لاله در بوستان شهید چمران کرج هستیم و بار دیگر این اتفاق البرز و شهر کرج را در کانون توجهات بسیاری از ایرانیان و پایتخت نشینان قرار داده است.

جضور پرشور مردم از نقاط مختلف استان و دیگر مناطق کشور در ایام نوروز در کرج برای تماشای زیبایی های به نمایش درآمده در بوستان چمران این پیام را داشت که اگر از ظرفیت های موجود در استان به خوبی بهره بگیریم و کمی به داشته هایمان باور داشته باشیم می توانیم در موضوع مهمی چون گردشگری حرف برای گفتن داشته باشیم و مقصد و هدف سفر بسیاری از گردشگران داخلی وحتی خارجی باشیم.

گردشگری می تواند بستری برای توسعه البرز باشد به شرط آنکه به داشته هایمان باور داشته باشیم و آنها را به خوبی معرفی ودر معرض دید همگان قرار دهیم.

جشنواره لاله ها فرصتی بی بدیل برای دیده شدن هر چه بهتر البرز و جاذبه های گردشگری آن است به شرط آنکه با برنامه ریزی و هدف گذاری مشخص گام برداریم وبه این باور برسیم که تقویت گردشگری می تواند راهی برای توسعه هر چه بیشتر استان البرز در سال های پیش رو باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.