زاهدان- سرپرست معاونت سیاسی و اجتماعی استانداری سیستان و بلوچستان گفت: در حوزه اعتیاد هر اندازه کار کنیم کم است و نیاز به تلاش بیشتر دارد و این معضل صرفا محدود به کشور ما نیست.

برای رفع معضلات اعتیاد باید بیشتر تلاش شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان؛ محمد هادی مرعشی صبح امروز در سفر به شهرستان سراوان، در شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر این شهرستان اظهار داشت : ١٥درصد کشفیات مواد مخدر استان در سال ٩٦ نسبت به مشابه سال قبل آن افزایش داشته است و این نشان از برنامه ریزی مدون جهت مقابله با این موضوع بوده است.

وی ادامه داد: تشکیل مجمع های خیریه در راستای کاهش اعتیاد ضروری است و باید خیرین در این امر ورود جدی داشته باشند.

مرعشی همچنین ضرورت اقدامات پژوهشی و تنظیم سند چشم انداز در حوزه مقابله با مواد مخدر و کاهش ناهنجاری های اجتماعی در این حوزه را برای استان از مهمترین اولویت ها برشمرد و گفت: جهت تحقق این هدف آمادگی لازم برای حمایت از پایان نامه های دانشجویان در این زمینه وجود دارد.

مرعشی در همین راستا افزود: دانشگاه ها با انجام کارهای تحقیقاتی و علمی می توانند کمک بسیار خوبی در این زمینه داشته باشند.

وی بیان داشت: با تشکیل کمیته های تخصصی مختلف در حوزه درمان، فرهنگی، مردمی و... می توان به نتایج مثبتی در این حوزه دست یافت.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر سیستان‌ و بلوچستان نیز گفت : آشناسازی خطرات مواد مخدر را باید از خانواده ها شروع کرد و از ظرفیت نهادهای مدنی، روحانیون و افراد دارای نفوذ اجتماعی بهره برد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.