چابهار- قائم ستاد خدمات سفر منطقه آزاد چابهار گفت: بیش از ۳۳۹ هزار و ۲۷ نفر در نوروز ۹۷ به چابهار سفر کردند.

بیش از ۳۳۹ هزار مسافر در نوروز ۹۷ به چابهار سفر کردند

به گزارش قدس آنلاین،دادکریم بلوچ با اشاره به رشد سفرهای نوروزی به چابهار اظهار داشت: از ۲۸ اسفندماه ۹۶ تا ۱۳ فروردین سال جاری ۳۳۹ هزار و ۲۷ نفر در مراکز اقامتی شهر و منطقه آزاد چابهار اقامت کردند که نسبت به مدت مشابه سال قبل (مقایسه روزبه‌روز) ۵ درصد رشد را نشان می‌دهد.

وی افزود: درمجموع اقامت‌ها و سفرهای نوروزی به چابهار نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۲۵ درصد رشد داشته و این نشان از شناسایی بهتر چابهار و سیستان و بلوچستان در بین ایرانیان است.

قائم ستاد خدمات سفر منطقه آزاد چابهار تصریح کرد: مسافران نوروزی در ۱۶ مرکز اقامتی شهر و منطقه آزاد چابهار شامل هتل‌ها، هتل‌آپارتمان‌ها، تأسیسات آموزش‌وپرورش، منازل استیجاره‌ای، اقامتگاه‌های بوم‌گردی و کمپ‌های چادری ثابت و خودجوش کردند و آمار اقامت‌کنندگان از همه مراکز اقامتی گرفته‌شده است.

به گفته بلوچ از ۲۸ اسفندماه تا ۱۳ فروردین‌ماه سال جاری، ۲۵۹ هزار و ۳۰۶ خودرو از گیت‌های منطقه آزاد چابهار عبور کرده که از این تعداد ۶۰ درصد پلاک استانی و ۴۰ درصد پلاک غیر استانی است.

سرپرست معاونت گردشگری منطقه آزاد چابهار اضافه کرد: پس از سیستان و بلوچستان که حدود ۶۰ درصد مسافران نوروزی چابهار را به خود اختصاص می‌دهند به ترتیب استان‌های خراسان جنوبی، خراسان‌رضوی، کرمان و تهران بیشترین آمار ورود مسافران به چابهار را تشکیل می‌دهند.

قائم ستاد خدمات سفر منطقه آزاد چابهار خاطرنشان کرد: امسال ورود مسافران نوروزی از شهرهای غیر هم‌جوار چابهار و سیستان و بلوچستان افزایش‌یافته و شاهد ورود گردشگران و مسافرانی از اقصی نقاط ایران از شمال تا جنوب به چابهار بودیم که نشان از گسترش حوزه نفوذ گردشگری چابهار در بین ایرانیان است.

منبع : ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.