خرم‎آباد- مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان گفت: در طول طرح امداد و نجات نوروزی جمعیت هلال احمر لرستان به ۱٣٨ حادثه امدادرسانی کرده است.

 امدادرسانی جمعیت هلال احمر لرستان به ۱۳۸ حادثه در سفرهای نوروزی

 به گزارش خبرنگار قدس آنلاین؛ صارم رضایی اظهار کرد:  طرح امداد و نجات نوروزی از بیست و پنجم اسفندماه سال گذشته آغاز و تا ۱۵ فروردین ماه ادامه داشت

 وی افزود: تعداد  ۲۴۶ تن در ۱۳۸ حادثه مصدوم شدند که از این تعداد ۸۰ نفر به مراکز درمانی انتقال یافتند.

 وی با اشاره به اینکه پنج نفر نیز از این تعداد فوت کردند بیان داشت: میانگین زمان حضور تیم های عملیاتی جمعیت هلال احمر استان به هفت دقیقه و ۳۷ ثانیه رسیده است.

 مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر لرستان بیان کرد در طول طرح نوروزی ۶۰۶ نجاتگر در قالب ۱۸۷ تیم عملیاتی به کارگیری شدند که توانستند در پوشش حوادث انجام شده عملکرد مطلوبی از خود به جای بگذارند.

رضایی همچنین به طرح ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی اشاره کرد و گفت: ۱۴۴ هزار مسافر توانستند از خدمات این طرح بهره مند شوند که از این تعداد ۲۱ هزار و ۷۱۴ نفر خدمات سلامت نظیر کنترل فشار خون و اقدامات کمک های اولیه را دریافت کردند.

 وی همچنین بیان کرد: در این طرح نیز یک هزار و ۱٩٧ نفر از اعضای جوانان با تلاش شبانه‌روزی خود توانستند نقش قابل توجهی در کاهش تصادفات جاده‌ای استان داشته باشند که در همین راستا ٢۱ هزار مسافر نوروزی که عمدتاً از رانندگان بودند به کمپین نه به تصادفات پیوستند.

 رضایی اظهار کرد: یکی دیگر از برنامه های انجام شده در طرح ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی راهنمای گردشگری مسافران بود که اعضای جوانان جمعیت هلال احمر استان در این راستا بیش از ۵۹ هزار نقشه و راهنمای گردشگری به همراه ٧٨هزار بروشور با موضوعات گوناگون و همچنین ۷۴ هزار قلم محصولات فرهنگی- آموزشی و امدادی را توزیع کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.