قم- یکی از مراجع تقلید شیعیان گفت: در روایات و احادیث اهل بیت(ع) چیزی به نام طب اسلامی وجود ندارد و برخی با یک مشت خرافات به اسلام و هم به طب سنتی آسیب می‌زنند.

برخی با خرافات به اسلام و طب سنتی آسیب می‌زنند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مرکز خبر حوزه، آیت الله العظمی ناصر مکارم شیرازی قبل از ظهر پنج‌شنبه در دیدار با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تأکید بر نگاه ویژه دولت به طرح تحول سلامت همانند گذشته، استمرار حمایت از سلامت و بهداشت جامعه را ضروری دانست.

وی با اشاره به نامگذاری سال جاری با عنوان «حمایت از کالای ایرانی»، حمایت از اقلام پزشکی ساخت داخل را سبب ایجاد اشتغال و افزایش امید در کشور دانست.

این استاد سطوح عالی حوزه همچنین از تولیدکنندگان دارو خواست برای برخوردارشدن از حمایت مردمی، کیفیت تولیدات خود را افزایش دهند.

آیت الله مکارم شیرازی طب سنتی که در چارچوب قانون و ضوابط باشد را تأثیرگذار و مورد تأیید قرار داد و تصریح کرد: در روایات و احادیث اهل بیت(ع) چیزی به نام طب اسلامی وجود ندارد و برخی با یک مشت خرافات هم به اسلام و هم به طب سنتی آسیب می‌زنند.

تا پایان دولت دوازدهم ۹۰۰ تخت به بیمارستانی قم افزوده می‌شود

خاطرنشان می‌شود، در ابتدای این دیدار وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در سخنانی ابراز امیدواری کرد تا پایان دولت دوازدهم ۹۰۰ تخت به تخت‌های بیمارستانی استان افزوده شود.

وی از بی ضابطه بودن طب اسلامی(سنتی) در کشور انتقاد کرد و افزود: برخی افراد، بدون تخصص و با هدف کسب درآمد وارد این عرصه می‌شوند که هم برای طب سنتی و هم برای روحانیت مشکل آفرینی می‌کنند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بر حمایت از اقشار کم درآمد در طرح تحول سلامت تأکید کرد و گفت: در حال حاضر هیچ جنازه‌ای به دلیل ناتوانی مالی خانواده متوفی در بیمارستان نگه داشته نمی‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.