کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال ماجرای گل های مشکوک در دو بازی خاص و سرنوشت ساز مسابقات لیگ دسته اول را رسیدگی خواهد کرد.

ورود کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال به گل های مشکوک در لیگ دسته اول

به گزارش قدس آنلاین، همواره وقتی به هفته های پایانی لیگ دسته اول نزدیک می شویم، شایعات و حواشی زیادی در این خصوص مطرح می شود. با حساس شدن بازی ها در هفته پایانی برای تیم هایی که شانس صعود به لیگ برتر و سقوط به دسته پایین تر دارند، معمولا اتفاقات عجیب و غریبی را نیز شاهد هستیم که همین امر اعتراض مسئولان برخی تیم ها را در پی دارد.

رقابت های هفته سی ام لیگ دسته اول جاری روز گذشته با برگزاری 9 مسابقه در شهرهای مختلف برگزار شد که در دو بازی حساس و سرنوشت ساز اتفاقات عجیبی رقم خورد. در این مسابقات گل های عجیب و مشکوکی به ثمر رسید که باعث اعتراض برخی رقبا شده است. در این خصوص برخی کارشناسان اعتقاد دارند به ثمر رسیدن گل های راحت در بعضی بازی ها می تواند حق برخی تیم ها را ناحق کند و از سوی دیگر این موضوع مصداق بارز تبانی و فساد در فوتبال است.

حالا کمیته اخلاق که همواره در این خصوص پیگیری های لازم را انجام داده و وظیفه اصلی اش مبارزه با فساد در فوتبال است، قصد دارد بازی ها را زیر نظر بگیرد و موارد مشکوک را بررسی کند. اگرچه تا این لحظه گزارشی به این کمیته نرسیده اما مسئولان آن از هر موضوعی در این خصوص استقبال می کنند.

عبدالله سمامی، عضو کمیته اخلاق در این باره به ورزش سه گفت: «هنوز هیچ پرونده ای درباره به ثمر رسیدن گل های مشکوک در لیگ یک به دست ما نرسیده و شکایتی نیز مطرح نشده اما قطعا از رسیدگی به موضوع طفره نمی رویم.»

او حرف هایش را با یک درخواست از تیم های منتفع لیگ دسته اول ادامه داد: «تیم هایی که به نوعی مدعی صعود به لیگ برتر هستند هرگونه موارد مشکوکی را در بازی رقبا مشاهده می کنند گزارش دهند و شکایت خود را مطرح کنند تا ما رسیدگی لازم را انجام دهیم.»

از سمامی پرسیدیم اگر شکایتی از سوی باشگاه ها مطرح نشود، کمیته اخلاق نمی تواند به اتفاقات لیگ یک ورود کند؟ او پاسخ داد: «در این صورت باید گزارشی از ناحیه حراست فدراسیون یا خود مسئولان فدراسیون فوتبال به دست ما برسد تا آن را پیگیری کنیم. وقتی موضوعی برای ما اثبات نشده که نمی توانیم آن را رسیدگی کنیم. اما اگر شکایت مطرح شود و به دست مان برسد، به سرعت آن را مورد بررسی و رسیدگی قرار می دهیم.»


با توجه به اینکه فقط 4 هفته به پایان لیگ دسته اول باقی مانده باید دید مسئولان فدراسیون برای جلوگیری از اتفاقات مشکوک در جریان بازی های حساس که تکلیف تیم های صعود و سقوط کننده را روشن می کند، چه تصمیماتی خواهند گرفت و چطور به مبارزه با فساد در لیگ یک می پردازند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.