قزوین-مسئول نهاد رهبری در دانشگاه های استان قزوین گفت: فعالیت بسیاری از دانشگاه های این استان مدیون خدمات مرحوم باریک بین است.

فعالیت بسیاری از دانشگاه های قزوین مدیون خدمات مرحوم باریک بین است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، حجت الاسلام سیدفتاح مرتضوی در خطبه های پیش از نماز جمعه شهر قزوین در مسجدالنبی (ص) با اشاره به ظرفیت های شهر و استان قزوین اظهار داشت: قزوین شهر بزرگی بوده که بزرگان بسیاری از جمله شهید بابایی، مرحوم حاج سید علی اکبر ابوترابی و افتخار خانواده های ابوترابی، شهیدحسن پور، شهیدالله یاری، شهیدچگینی و شهید رجایی در آن پرورش یافته است.

وی افزود: قزوین شهر ایمان و شهر انبیاء است و افتخار می کنیم که منسوب به این شهر و دیار هستیم.

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه های استان قزوین باطرح این سوال که «چگونه می شود که یک انسان پله های ترقی را طی کند و بعد از چندین دهه به عنوان آیت الله معرفی شود و به مرحله زهد و تقوا برسد و مورد محبت همه قرار بگیرد؟»، گفت: ذره ذره پیشرفت قزوین مدیون مرحوم آیت الله باریک بین است و آن مرحوم خود را خادم شهدا و شهر قزوین می دانست؛ اگر امروز دانشگاه امام خمینی بین المللی در این شهر و استان فعال است و دانشجویان بسیاری (۸ هزار دانشجو) را از جای جای کشور و دنیا پذیرش می کند به برکت خدمات ارزنده آیت الله باریک بین است.

مرتضوی یادآور شد: تأسیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین در سال ۶۳ توسط خدمات مرحوم آیت الله هادی باریک بین محقق شد و آن مرحوم علاوه بر خدمت رسانی در حوزه بهداشت و سلامت در حوزه ها و عرصه های دیگری همچون مدرسه سازی و توسعه حوزه علمیه نیز فعالیت می کرد.

وی اضافه کرد: کلمه «طیبه» به معنی توحید و اعتقاد به خدا و خدا را در همه جا شاهد و ناظر دیدن است که مرحوم آیت الله باریک بین به این مرحله از عرفان رسیده بود.

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه های استان قزوین خاطرنشان کرد: اگر به کلمه «لاحول ولاقوه الا بالله: هرچه حرکت در دنیا است از سمت خداست» و کلمه «انا لله و انا الیه راجعون» توجه کنیم در زندگی  سعادتمند می شویم و آیت الله باریک بین به مرحله توحید و تقوا و مراقبه رسیده بود و به این دو کلمه همواره توجه داشت و تمام فعالیتهایش را براساس این دوکلمه دنبال می کرد.

مرتضوی به اثرات توحید در زندگی انسان و به ویژه مرحوم آیت الله باریک بین اشاره و عنوان کرد: فردی که به مرحله توحید برسد به دنبالش مرحله مراقبه در وی ایجاد می شود و در مراحل بعدی، محبت فرد در دل های تمام افراد ایجاد می شود که مرحوم آیت الله باریک بین از این جنس انسان ها بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.