ایلام- مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه ایلام گفت: در ایام نوروز امسال مصرف بنزین سوپر در استان ایلام افزایش یافت.

مصرف بنزین سوپر در ایلام افزایش یافت

علی اصغر چاغروندی روز شنبه در گفتگو با قدس آنلاین، با بیان اینکه مصرف بنزین معمولی و گازوئیل در ایام نوروز امسال نسبت به سال گذشته کاهش داشته است، اظهارداشت: در تعطیلات نوروزی سال جاری، مصرف بنزین سوپر و گاز CNG در ایلام افزایش یافت که نشان دهنده تغییر الگوی مصرف صاحبان وسایل نقلیه است.

وی با اشاره به اینکه در ایام تعطیلات آغاز سال جاری، ۹ میلیون و ۵۴۶ هزار لیتر بنزین در استان مصرف شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰ درصد کاهش داشته است، بیان کرد: یکی از دلایل کاهش مصرف بنزین معمولی، افزایش مصرف بنزین سوپر بوده به صورتی که مصرف این فرآورده نفتی با میزان مصرف ۳۷۵ هزار و ۶۰۰ لیتر نسبت به سال گذشته ۱۷ درصد افزایش داشته است.

وی همچنین به افزایش ۹ درصد مصرف CNG در جایگاه های سوخت ایلام اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: مصرف سوخت از نوع گاز از ۲۸ اسفند تا ۱۴ اسفند از مرز یک میلیون و ۷۸۰ هزار مترمکعب عبور کرد.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه ایلام با اشاره به کاهش ۱۶ درصد مصرف گازوئیل در نوروز ۹۷، ادامه داد: مصرف این فرآورده سوختی به سه میلیون و ۹۳۱ هزار و ۵۰۰ لیتر رسید که نسبت به سال گذشته کاهش چشمگیری داشته است.

علی اصغر چاغروندی گفت: بیشترین میزان مصرف سوخت در نوروز ۹۷ به ترتیب در شهرستان های ایلام، دره شهر و دهلران بوده است.

وی با بیان اینکه در نوروز امسال کنترل کمی و کیفی جایگاه های عرضه سوخت در سراسر استان در دستور کار قرار داشت، بیان کرد: خوشبختانه در این بازرسی ها، هیچگونه تخلفی مشاهده نشد و تمامی جایگاه های عرضه سوخت استان بدون کم و کاست به مردم و همشهریان خدمت رسانی کردند.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه ایلام همچنین به کنترل کمی و کیفی جایگاه ها اشاره و تصریح کرد: اداره مهندسی کیفی این شرکت هر هفته یکبار و مجموعا در ماه ۴ بار گاها تا ۶ بار در ماه جایگاه های عرضه سوخت را بازرسی می کنند، ضمن اینکه بازرسی فصلی با حضور کارشناسان استاندارد نیز هر سه ماه یکبار از جایگاه ها صورت می گیرد.

چاغروندی به افزایش تعداد جایگاه های عرضه سوخت در استان در سال جاری اشاره کرد و یادآور شد: در همه شهرستان ها، متقاضیانی برای احداث جایگاه عرضه سوخت اقدام کرده که مراحل اداری اخذ مجوز آنها در حال انجام است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.