کرج - مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان البرز با بیان اینکه مهمترین مشکل در بحث رونق تولید ، نرخ بالای سود تسهیلات بانکی است، گفت: باتوجه به پرداخت سود ۱۸ درصدی ،تولید مقرون به صرفه نخواهد بود.

نرخ بالای تسهیلات مشکل اصلی تولید در البرز است/ ۲ راهکار تقویت کالای ایرانی

جهانگیر شاهمرادی در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین اظهار کرد: در سال گذشته شهرک های صنعتی و سازمان صنعت و معدن در بخش رونق تولید فعالیت های هم پوشانی داشتند.

وی افزود:در کارگروه های رونق تولید و ستاد تسهیل در موضوع حل مشکل واحدهای تولیدی چه در داخل شهرک های صنعتی و چه در خارج تعهدات لازم انجام شده است.

شاهمرادی اضافه کرد: در مقایسه با کشورهای همسایه که سود ۳ درصدی برای تسهیلات خود پرداخت می کنند و موانع کمتری دارند این رقابت در بازارهای بین المللی برای تولید کنندگان ایرانی یک مشکل  ومانع اساسی است.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان البرز در پاسخ به سوال خبرنگار قدس آنلاین مبنی براینکه در خصوص شعار سال  و حمایت از کالای ایرانی چه اقداماتی را در نظر گرفته اید تا تولید و صنعت تقویت شود، خاطرنشان کرد:در این زمینه اگر بخواهیم کالای ایرانی را در بازار عرضه کنیم طبیعتا دو مسئله برای مصرف کننده دراولویت است.

وی افزود: یکی کیفیت کالا و دیگری قیمت آن است و این سوال به وجود می آید که چگونه کیفیت کالا را بالا ببریم تا برای تولید کنندگان نیز مقرون به صرفه باشد.

شاهمرادی تصریح کرد: اولین گام کاهش قیمت تمام شده تولید است ضمن آینکه با خرید بیشتر از سوی مصرف کننده تولید افزایش پیدا می کند و به تبع قیمت تمام شده هر کالا نیزکاهش پیدا می کند.

مدیرعامل شهرک های صنعتی استان البرز در پایان گفت: امیدوارم در سال جاری شاهد رونق هر چه بیشتر تولید باشیم وکالای ایرانی نیز به شکل مطلوبی در سبد انتخاب ایرانی ها جای بگیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.