تبریز- استاندار آذربایجان شرقی به نقش ویژه صنعت گردشگری در ایجاد اشتغال استان اشاره کرد و گفت: باید سهم عمده ای از ایجاد اشتغال در استان مربوط به صنعت گردشگری باشد.

نقش ویژه صنعت گردشگری در ایجاد اشتغال آذربایجان شرقی

به گزارش قدس آنلاین، مجید خدابخش ظهر امروز شنبه در شصت و هفتمین نشست ستاد ساماندهی امور جوانان آذربایجان ‌شرقی با بیان اینکه فارغ التحصیلان دانشگاه ها نباید بعد از فراغت از تحصیل به حال خود رها شوند، ادامه داد: شرایط جامعه و نیاز به اشتغال ایجاب می کند که آن ها مهارت لازم شغالی را فرا گیرند.

وی سپس با بیان اینکه جوانان را تنها برای استخدام در ادارات پرورش داده‌ایم اما استخدام محدود است، ابراز داشت: باید توانمندسازی انجام شود تا جوانان برای خود ایجاد اشتغال کنند.

خدابخش همچنین با تاکید بر اینکه اگر توانمندسازی قبل از اشتغال ترویج داده شود، دیگر جوانان به امید اینکه دیگران برای آن‌ها شغل ایجاد کنند، دست روی دست نمی‌گذارند، ادامه داد: برای اشتغال و توانمندسازی جوان فارغ‌التحصیل و غیرفارغ‌التحصیل باید برنامه‌ریزی مناسبی شود.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه جوانان باید خود درصدد ایجاد شغل باشند، گفت: اگر موضوع توانمندسازی در سطوح مختلف انجام شود در کنار آن بسته‌های حمایتی مؤثر خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه امروزه صنعت گردشگری، هتل و رستوران داری و تورگردانی از اهمیت خاصی برخوردار است، گفت: امروز در این حوزه ها نیاز به نیروهای تخصصی وجود دارد، از این رو می‌توان فارغ التحصیلان دانشگاهی را به این سمت سوق داد.

ایوب بهتاج، مدیرکل ورزش و جوانان استان نیز در این جلسه گفت: از ۸ تا ۱۳ اردیبهشت امسال در هفته جوان، برنامه‌های متعددی اجرا می‌شود که جشنواره علی اکبر با معرفی ۳۱۳ جوان نمونه استان در تبریز برگزار خواهد شد.

منبع: مهر 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.