رئیس مجلس شورای اسلامی، گفت: دولت و به ویژه وزارتخانه‌های صنعت و کشاورزی برای صیانت از تولیدات ملی و ایجاد ممنوعیت برای واردات محصولاتی که در داخل تولید کافی و مناسب دارند وظایف مهمی بر عهده دارند.

دولت برای ممنوعیت واردات محصولاتی که در داخل تولید می شود وظایف مهمی دارد

به گزارش قدس آنلاین، علی لاریجانی در نطق میان دستور خود در نشست علنی امروز مجلس (۱۹ فروردین ۹۷)، گفت: در ابتدای سال جدید نیکوترین تقدیرات را از خداوند متعال برای نمایندگان و ملت بزرگوار ایران آرزومندم و امیدوارم سال ۹۷ با اهتمام همگان به آبادانی بهتر کشور و رفع مشکلات فعلی بینجامد.

وی افزود: لازم می‌دانم از همه دستگاه‌های اجرایی که در ایام عید تلاش مضاعفی برای آسایش بهتر ملت داشتند تشکر کنم به ویژه از نیروی انتظامی که در یک ماه اخیر تلاش جدی‌تر برای امنیت مردم داشت. از هلال‌احمر، وزارت بهداشت، صدا و سیما، نیروهای مسلح، سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و وزارت راه و همه بخش‌های اجرایی که در سفرها و اسکان و امنیت کشور خدمت کردند سپاسگزاری می‌کنم.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در ابتدای سال جدید و تأکید معظم‌له به تولید داخلی و کالای ایرانی برای همه بخش‌های کشور فضای جدیدی برای تلاش در جهت منافع ملت فراهم کرد و باید از این فرصت برای معطوف کردن اراده همگانی برای تولیدات داخلی بهره جست.  

لاریجانی اضافه کرد: در این زمینه هم تولیدکنندگان وظایف مهمی بر عهده دارند که تولیدات با کیفیت را فراهم آورند و هم عرضه‌کنندگان کالاها باید زمینه اعتماد عمومی در مصرف کالای ایرانی را تدارک ببینند و هم رسانه‌های گروهی به ویژه صدا و سیما در جهت تشویق مردم به مصرف تولیدات داخلی وظایفی بر عهده دارند و هم دولت و به ویژه وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت جهاد کشاورزی در جهت صیانت از تولیدات ملی و ایجاد ممنوعیت برای واردات محصولاتی که در داخل تولید کافی و مناسب دارند وظایف مهمی دارند.

وی ادامه داد: بانک‌ها نیز مسئولیت سنگینی بر عهده دارند که در جهت تسهیلات لازم بخش تولید دست به اصلاحات درونی خود بزنند و در همه این امور مجلس شورای اسلامی آمادگی دارد زمینه‌های قانونی لازم را فراهم آورد.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: از کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و اجرای اصل ۴۴ به عنوان محور اصلاحات قانونی می‌خواهم با مشورت مرکز پژوهش‌های مجلس و کمیسیون‌های تخصصی و رایزنی با بخش‌های دولتی ذیربط و همفکری با اتاق بازرگانی و اتاق اصناف پیشنهادات لازم را تدوین و ظرف سه هفته آینده به مجلس ارائه کند.  

لاریجانی اضافه کرد: همچنین این کمیسیون با استفاده از گزارش‌های مراکز نظارتی و بررسی‌های خود هر ماه گزارش پیشرفت امور را به مجلس تقدیم کند.  

وی با اشاره به اظهارات و اقدامات اخیر مقامات سعودی در خصوص مسائل منطقه گفت: این اقدامات و اظهارات مقامات سعودی تأسف‌آور است و البته از جهتی به شفافیت فضای واقعی کمک می‌کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اینکه بعد از سال‌ها که سعودی‌ها با هدایت و حمایت آمریکا جریان‌های تروریستی و تکفیری را سامان داده‌اند و هزاران نفر را به خاک و خون کشیده‌اند حالا این موضوع را به صراحت اعلام می‌کنند که همه این اقدامات با هدایت و حمایت آمریکا بوده است یک هشدارباش برای همه کشورهای منطقه و جهان است که زیر پوست اظهارات با رنگ و لعاب انسان‌دوستانه و دینی سال‌های گذشته چه اقدامات پلیدی را صورت داده‌اند.  

لاریجانی خاطرنشان کرد: اما چقدر باید تأسف خورد که سعودی‌ها با حضور در آمریکا و تلاش زیاد بخش قابل توجهی از منابع مردم مسلمان عربستان را تقدیم دولتمردان دلال‌ صفت آمریکا کرده‌اند اما آنها به جای تشکر اعلام کردند اگر آمریکا از کشورهای حوزه خلیج‌فارس حمایت نکند ظرف دو هفته از بین می‌روند.

وی افزود: آیا مردم حجاز این تحقیر بزرگ را تحمل می‌کنند؟ که در قبال پولی که از مملکت آنها به جیب سیاست‌مداران آمریکا سرازیر شد آن هم برای تحریک علیه دیگر کشورهای مسلمان با چنین الفاظی آنان را خوار و زبون کنند تا حدی که آمریکا برای ماندگاری سربازان خود در سوریه علاوه بر صدها میلیارد دلار که قبلاً از سعودی‌ها به جهات مختلف اخاذی کرده بود باز باج‌خواهی کرد البته صراحت‌های ترامپ در این باج‌خواهی جدید سخافت حوزه سیاست خارجی آمریکا را نیز بهتر عیان ساخت.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به افتتاح رسمی پایگاه انگلیس در بحرین، اظهار داشت: این موضوع طی روزهای گذشته موضوع امر قابل توجهی بود که دولت انگلیس بدون توجه به خواست مردم بحرین در حضور عادلانه و با رأی خود برای حکومت با اموال مردم مظلوم مسلمان بحرین هزینه ایجاد پایگاه و حضور سربازان خود را فراهم کرده است البته ملت‌های منطقه از سابقه سوء کشور انگلیس از دیرباز آشنایی دارند و انگلیسی‌ها با این روش‌های کهنه نمی‌توانند حرکت ملت‌های منطقه را با سر نیزه منحرف کنند.

لاریجانی با اشاره به حوادث اخیر در فلسطین در روزهای اخیر، خاطرنشان کرد: حوادث اخیر در فلسطین بسیار پراهمیت است، تلاش‌های مرموزانه‌ای توسط آمریکا و برخی کشورهای عربی نظیر سعودی در جریان است که با سخت‌گیری بر مردم مظلوم فلسطین و آشفته‌سازی فضای منطقه به خیال خود ملت فلسطین را در گوشه‌ای از کرانه باختری و محوریت غزه محصور و به قول خود ماجرا را ختم کنند.

وی افزود: به نظر می‌رسد با اعلام ذلیلانه سعودی‌ها در مشروعیت‌بخشی به رژیم صهیونیستی و منافعی که در رابطه با این موضوع برای سعودی‌ها ذکر شد، سعودی‌ها علاقه‌مند هستند هم پول‌های ملت خود را در خدمت آمریکا به تاراج دهند و هم پیش‌قراولی این پروژه منحوس را بر عهده بگیرند اما حرکت‌های دلیرانه جوانان مجاهد فلسطین تخیلات آنها را به سرابی تبدیل کرده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان، گفت: مجلس شورای اسلامی ضمن محکومیت اقدامات رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن و مجروح کردن مردم مظلوم فلسطین از صاحبنظران کشورهای اسلامی و عربی و مجالس این کشورها می‌خواهد به مسئولیت اسلامی و انسانی خود در این مقطع حساس توجه داشته باشند و جلوی این رسوایی بزرگ رژیم‌های عربی را بگیرند و از دبیرخانه بین‌المجالس اسلامی و دبیرخانه بین‌المجالس آسیایی می‌خواهد در دفاع از مردم مظلوم فلسطین در مقابل این ستم بزرگ تلاش و ایستادگی کنند.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.