کرج- دیدار نوروزی فعالان اقتصادی استان البرز در حالی با حضور مسئولان استانی برگزار شد که بر تقویت هر چه بیشتر فضای کسب وکار به عنوان یک هدف اصلی و رسیدن البرز به جمع استان های پیشرو در این بخش تاکید شد.

البرز در بهبود فضای کسب و کار استان پیشرو کشور می شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین در این نشست که عصر روز شنبه با حضور استاندار البرز، نماینده مردم ساوجبلاغ در مجلس شورای اسلامی، رییس اتاق بازرگانی البرز و جمعی از فعالان اقتصادی وسرمایه گذاران بخش خصوصی برگزار شد استاندار البرز با بیان اینکه در فضای کسب و کار از رتبه ۲۹ به رتبه هشتم رسیده ایم گفت: حضور بخش اقتصادی باید این فضا را بیش از پیش تقویت کند.

محمد علی نجفی اظهارکرد: در نیمه دوم سال ۹۶ با توجه به امکانات محدود در کشور شرایطی خوبی را در استان البرز فراهم کردیم وشرایطی همچون رونق تولید، اشتغالزایی، بهبود فضای کسب و کار رقم خورد.

نجفی با بیان اینکه انتظاراتی از بخش خصوصی و اتاق بازرگانی البرز داریم، گفت: همانطور که فضای همدلی و همکاری بین نهادهای مختلف دولتی در استان وجود دارد در بخش خصوصی نیز این مهم فراهم شود.

وی با تاکید براینکه جلسات بخش خصوصی نباید شعاری باشد بلکه ایده ها و کارهای کارشناسی انجام شود، افزود: استان البرز در فضای کسب و کار از رتبه ۲۹ به رتبه هشتم رسیده است وحضور فعالان اقتصادی بخش خصوصی باید این فضا را تقویت کند و آن را به رتبه اول تا سوم برساند.

وی در ادامه تاکید کرد: اگر به این بخش اعتماد نکنیم و فضای مناسب را فراهم نکنیم هرگز نمی توانیم سرمایه گذاران را در کشور تقویت کنیم.

نجفی با اشاره به معضلاتی که  در استان  وجودداشت، گفت: بحث فقدان نمایشگاه دائمی در استان یکی از کمبودها بود که خوشبختانه کارهای اصلی آن در سازمان صنعت، معدن و تجارت انجام شده و بخش های دیگر آن هم با مشارکت بخش خصوصی در حال انجام است.

وی افزود: مشکل دیگر پایانه صادراتی در استان بود که این مشکل هم با کمک همین بخش خصوصی انجام شده است.

استاندار البرز با بیان اینکه انتظار داریم استان البرز در بخش صادرات غیر نفتی پویاتر عمل کند، گفت: آماری که در سال گذشته داده شد در استان رشد مثبتی نسبت به سایر استانها کسب کرده است و ۷۵ درصد رشد داشته که به نظرم کافی نیست.

وی ادامه داد: در خصوص حمایت از تولید و کالای ایرانی بخش اعظم این مسئولیت بر عهده بخش خصوصی است که دانشگاهیان و نخبگان وارد میدان شوند.

کمبود آب مشکل اصلی در استان البرز

نجفی با اشاره به اینکه صاحبنظران ایده ها و اندیشه های خود را با توان مالی وارد عرصه تولید کنند، تصریح کرد: یکی از این ایده ها و راهکارها موضوع مرتبط با کمبود آب است که استان را تهدید می کند.

در ادامه این جلسه رئیس اتاق بازرگانی البرز با بیان اینکه برای راه اندازی تجارت الکترونیک، همه فعالان اقتصادی همکاری کنند، افزود: در کنارکسب علم و فناوری وحرکت به سوی تجارت الکترونیک یکی از الزامات ما در تولیدات صادراتی ایجاد بانک اطلاعاتی است.

بنا مولایی در ادامه با درخواست از استاندار البرز گفت: دستور داده شود تمام نیازهای سازمان های دولتی از تولیدات داخلی استان تامین شود وکالای ایرانی مورد توجه قرار گیرد.

وی اضافه کرد: همچنین در جلسات مسئولان کشوری  بتوانیم توانمندیهای استان را در تمام سایت های وزارت خارجه و سفارتخانه های مختلف کشورمان معرفی کنیم.

بنا مولایی با اشاره به اینکه اتاق بازرگانی البرز این آمادگی را دارد تا توانمدیهای استان را  به خدمت بگیرد، افزود:  برای هدفمند کردن توسعه صادرات با هم اندیشی و همدلی کار انجام خواهد گرفت.

وی در بخشی دیگری از سخنانش از استاندار البرز تقاضا کرد، تا در ستاد اقتصاد مقاومتی قوانین مخل کسب و کار را شناسایی کرده و آئین نامه ها و دستورالعمل هایی که مخل تولید است را در دستور کار خود قرار دهد.

رئیس اتاق بازرگانی با اعلام اینکه کمیسیون اقتصادی مجلس این نوید را داده تا پایان اردیبهشت قانون تعدیل و تعلیق مالیات برارزش افزوده نهایی شود، گفت: تعلیق این قانون می تواند تا حد بسیاری فضای تولید را اصلاح کند.

وی در خصوص فرودگاه پیام گفت: برنامه ریزی هایی که  انجام شده برای جابجایی مسافران و توسعه صنعت گردشگری و رونق کسب و کار دراین منطقه، شاهد پیشرفت و رونق باشیم.

پرداخت تسهیلات زیر  ۸ درصد برای واحدهای تولیدی

نماینده مردم ساوجبلاغ، طالقان و نظرآباد در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با بیان اینکه دولت تسهیلات با نرخ های پایین ۸ درصد برای واحدهای تولیدی در نظر گرفته است، گفت: در سال ۹۷ برای حقوق بگیران دولتی امکاناتی فراهم شده تا شکاف طبقات را کاهش یابد و همه اقشار جامعه از امکانات یکسانی برخوردار شوند.

محمود بهمنی اظهار کرد: یکی از اصول حمایت از کالای ایرانی شناساندن کالای ایرانی است چراکه با ایجاد نمایشگاه های مختلف می توان کالای ایرانی را معرفی کرد و در بازار عرضه کرد.

وی با اشاره به شعار سال گفت: حمایت از کالای ایرانی یک طرفه نیست و مردم هم لازم است کالای ایرانی که تولید می شود را خریداری کنند.

بهمنی افزود: برای نیل به این هدف البته باید بخش صنعت، معدن، کشاورزی و سایر بخش های اقتصادی کیفیت کالای تولیدی خود را بالا ببرند.

وی با بیان اینکه می توانیم کالای تولیدی کشور خود را به کالاهای صادرات محور تبدیل کنیم، گفت: در این صورت است که توانسته ایم رقابت در بازارهای جهانی ایجاد کنیم.

نماینده مردم ساوجبلاغ در مجلس تاکید کرد: باید در بخش صنایع هیئتی را تعیین کنیم تا بر کیفیت کالاهای تولیدی داخل نظارت مستمر داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه امروز ما شاهد بالا رفتن نرخ ارز در کشور هستیم، خاطرنشان کرد: اگر صنایع و تولیدات ما صادرات محور باشند این افزایش قیمت ارز مفید خواهد بود.

بهمنی اضافه کرد: اگر روزی مجموع صادرات ما به مجموع واردات غلبه کند دیگر نگرانی در این بخش نخواهیم داشت.

نماینده مردم استان البرزدر مجلس شورای اسلامی در بخشی دیگر از سخنانش با اعلام اینکه بودجه ای که در قانون تلفیق برای استان در نظر گرفته شده قابل توجه است، گفت: استان البرز از لحاظ تامین بودجه مشکلی نخواهد داشت و به صنایع مژده می دهیم که پیمانکاران با مبلغ ۱۱۰هزار میلیارد تومان بودجه مصوب مطالبات خود را دریافت خواهند کرد.

وی در پایان با بیان اینکه بر اساس مصوبه اخیر دولت جرایم مالیاتی واحدهای تولیدی که صادرات محور هستند بخشیده خواهد شد، گفت: بروکراسی اداری را از میان برداریم تا تولید کنندگان با خیال آسوده برای گرفتن مجوز اقدام کنند و کمتر دچار مشکل شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.