اصفهان- رییس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: با عزم ملی و هم‌افزایی می‌توان از کالای ایرانی حمایت کرد و باعث افزایش اشتغال، کاهش واردات و وابستگی ارزی، افزایش صادرات و کاهش بیکاری در کشور شد.

حمایت از کالای ایرانی با عزم ملی و هم‌افزایی

حمیدرضا فولادگر در گفت و گو با خبرنگار قدس آنلاین با اشاره به نامگذاری سال ۹۷ از سوی مقام معظم رهبری با عنوان «حمایت از کالای ایرانی» اظهارکرد: مردم در حمایت از کالای ایرانی نقش مهمی دارند زیرا بخش زیادی از مردم همان تولیدکنندگانی هستند که باید کالای ایرانی را با کیفیت مرغوب تر، قیمت مناسب و خدمات پس از فروش روانه بازار کنند تا رضایت همه جلب و حمایت های لازم صورت گیرد.

وی با بیان اینکه امروزه در دنیای رقابت کیفیت، قیمت و خدمات از اهمیت زیادی برخوردار است، افزود: البته مسئولان نیز باید زمینه حمایت از تولید ملی و کالاهای ایرانی را فراهم کنند.

رییس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: دولت و دستگاه های اجرایی باید با حمایت های بانکی، بیمه ای، مالیاتی همچنین حمایت های مستقیم، بهبود شرایط کسب و کار، رفع موانع و مقررات زدایی، حذف مقررات زائد و بهبود فضای کسب و کار از تولیدکنندگان داخلی حمایت و زمینه پیشرفت و رونق کسب و کار آنها را فراهم کنند.

وی ادامه داد: البته مجلس شورای اسلامی نیز وظایفی بر عهده دارد، در این راستا از سال گذشته در کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس اقدامات نظارتی برای حمایت از تولید داخل انجام و گزارش آن را اعلام شده است.

فولادگر با بیان اینکه آسیب های موجود در مسیر حمایت از کالای ایرانی باید شناسایی و موارد مربوط به اصلاح قانون در دستور کار قرار گیرد، گفت: در این ارتباط اقدامات نظارتی و قانونگذاری آغاز شده است.

وی با بیان اینکه مردم بهترین مشوق برای تولیدکنندگان کالاهای ایرانی هستند، تصریح کرد: مردم به عنوان مصرف کنندگان کالا باید با خرید و مصرف کالای ایرانی تولیدکنندگان داخلی را تشویق کنند.

رییس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس شورای اسلامی افزود: بی شک با عزم ملی و هم افزایی می‌توان از کالای ایرانی حمایت کرد و باعث افزایش اشتغال، کاهش واردات و وابستگی ارزی، افزایش صادرات و کاهش بیکاری در کشور شد.

وی یادآور شد: در کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی به منظور رفع مشکلات در قوانین و مقررات، طرح اصلاح قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی در تامین نیازهای کشور و تقویت آن‌ها در حال بررسی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.