زاهدان- مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: با هدف ترویج شعایر دینی و تقویت بنیه اعتقادی مردم،۵۱خانه عالم درروستاهای این استان احداث و ۳ خانه عالم دیگر نیز دردست ساخت است.

۵۴خانه عالم روستایی دراستان سیستان و بلوچستان احداث شده است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان، حجت‌الاسلام عیسی بزمانی با اشاره به گستردگی کار فرهنگی و تبلیغی اظهارداشت: امروزه تبلیغات چهره به چهره جزءکارآمد ترین روش ها است،بنابراین مردم اقصی نقاط استان به حضور دائمی مبلغان دینی درکنار خود نیازدارند.

حجت‌الاسلام بزمانی ابراز امیدواری کرد که حمایت های دولتی در رابطه با خانه های عالم شتاب بیشتری به خود گیرند و از سوی دیگر حوزه های علمیه با تربیت نیروی انسانی کارآمد گام های بیشتری بردارند و سازمان تبلیغات اسلامی نیز بتواند این مبلغان را در نقاط مختلف مستقر کند.

وی گفت: احداث خانه های عالم روستایی با هدف ترویج شعار دینی و تقویت بنیه مذهبی و استفاده از ظرفیت روحانیون درمقابله با تهاجم گسترده فرهنگی بیگانه در مناطق روستایی انجام شده و این کار با اولویت احداث خانه های عالم درمناطق مرزی و مناطق درمعرض تهدید تهاجم بیگانه دنبال می‌شود.

وی با بیان اینکه استفاده ازظرفیت روحانیون در روستاها و استقرار روحانیون در روستاهای مختلف استان نیازمند ایجاد زیرساخت های لازم از جمله احداث خانه های عالم درمناطق مختلف روستایی است،اظهار کرد: حضور یک روحانی در یک روستای دور افتاده مرزی و یا محروم می تواند مانع گسترش بسیاری از آسیب های اجتماعی تهدیدکننده جوامع روستایی شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان درپایان گفت: تجربه نشان داده روستاهایی که دارای روحانی مستقر هستند کمتر از روستاهای فاقد روحانی دچار آسیب های اجتماعی امروزی جامعه شده اند.

بزمانی بیان داشت: ۳ خانه عالم درطول سال ۱۳۹۷ در روستای ملاعلی شهرستان مرزی هیرمند،شهرستان بندری کنارک و بندر چابهار در دست ساخته خواهد شد.

گفتنی است تعدای از خانه های عالم درسطح استان علاوه بر این آمار ذکر شده وجود دارد که با مشارکت مردمی و خیرین جهت سکونت عالم مسجدیا امام جماعت با هدف اشاعه تبلیغات اسلامی و تبیین احکام دینی راه اندازی شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.