از همان زمانی که زمزمه کلید خوردن پایتخت 5 به کارگردانی سیروس مقدم و تهیه کنندگی الهام غفوری بر اساس تراژدی مبتنی بر کمدی حول "داعش" به گوش رسید؛ قابل پیش بینی بود که شبکه های معاند و به ویژه آمدنیوز داعشی این اثرگذاری انگیزشی و حماسی مبتنی بر محوریت "امنیت"، "غیرت"، "شهدای مدافع حرم" و "ضد داعشی" را برنتافته و در صدد برخواهد آمد تا به موازات پیش روی سریال و رسیدن به نقطه های اوج، اثرگذاری پایتخت را به حاشیه رانده و یا کمرنگ نماید.

خشم شبکه های معاند و آمدنیوز داعشی از اثرگذاری های  ضد داعشی پایتخت 5

به گزارش قدس آنلاین در قسمت نوزدهم پایتخت 5، سکانس های دلهره آور و تکاندهنده اسارت بانوان ایرانی و حوری خطاب کردن آن ها توسط داعش بازخورد بسیار مثبت وحدت آفرین و ضد داعشی با تکیه بر نقش محوری "امنیت" و "غیرت" و "شهدای مدافع حرم" در فضای حقیقی و مجازی به وجود آورد و بیشتر از گذشته قدرشناسی و سپاسگزاری هموطنان از شهدای والامقام و رزمندگان مدافع حرم را در پی داشت. وقتی در پیش چشم مردان غیر مسلح ایرانی، ناموس شان در فضای رعب آور و دلهره انگیز، فقط و فقط یک لگد پوتین حواله صورتش می شود و سارا و نیکا از سوی فرد داعشی حوری خطاب می شود؛ یک ایران بر نقش محوری "امنیت" حاصل از رشادت ها و جانفشانی های شهدای مدافع حرم تاکید ورزیده و به شکرانه این امنیت بر صدها شهید عالیمقام مدافع حرم درودها فرستادند. حالا دمل چرکین داعش سربازکرده و بوی گند تعفنش شامه هر ایرانی را آزار می دهد بلکه اگر شرایط مهیا باشد یک ایران برای انتقام از همان تک لگد و حوری خواندن ناموس ایرانی در پی انتقام بر خواهد آمد.

در عین حال همانگونه که اشاره شد و قابل پیش بینی شبکه های معاند و به ویژه کانال داعشی آمدنیوز که پیش تر نیز از بذل محبت زلال مردم به شهید گرانقدر حججی به ستوه آمده و سیل هجمه و تهمت و افترا را با ارسال هرزنامه هایی متوجه ساحت مقدس این شهید عزیز کرده بودند در اقدامی کور و رذیلانه همزمان با پیش روی سریال پایتخت 5 سعی نمودند تا افکار عمومی برانگیخته را به حاشیه رانده و لذا اقدام به پخش کلیپی هتاکانه موسوم به "مدافعان حرم در سوریه" و "پول ایرانی صرف هزینه عیش و نوش مدافعان می شود" در فضای مجازی نمودند تا بلکه اثرگذاری افشاگرانه و وحدت آفرین پایتخت 5 را خنثی نمایند.

واقعیت این کلیپ چیست

پس از پخش گسترده این کلیپ انتقامی در فضای مجازی خبرگزاری فارس با افشاگری در این باره نوشت: یکی از دروغ‌های اخیر شبکه‌های معاند و ضدانقلاب از جمله کانال تلگرامی آمدنیوز، شایعه پردازی پیرامون مدافعان حرم بود. این کانال، ویدئوی جشن شعائین مسیحیان (به مناسبت لحظه ورود حضرت عیسی به قدس) در رستوران «قصر النرجس» که برای حمایت از پیروزی‌های اخیر ارتش سوریه مشغول شادی هستند را به عنوان حضور مدافعین حرم در دیسکوهای سوریه معرفی کرده بود. این خبرگزاری با انتشار ویدیویی از بهاءالیوسف خواننده سوری حقیقت ماجرا را آشکار ساخت .

حجت الاسلام محمدرضا زائری نیز در صفحه اینستاگرامی اش نوشت: پس از پخش گسترده ویدئویی مربوط به یک مجلس شادی با نوای "لبیک یا زینب" در فضای مجازی، بسیاری از من در این باره پرسیده اند. با توجه به کثرت پرسش و شبهه ها لازم دانستم این جا آنچه مطلع شدم را توضیح بدهم. این ویدئو مربوط به یک مراسم جشن شعانین در رستوران "قصر النرجس" در منطقه تفریحی "قیمریه" دمشق در سوریه است. بهاء الیوسف خواننده اهل سنت که گرداننده این مجلس بوده در صفحه فیسبوک خود توضیح داده که در این جشن مسیحیان سوری، هیچ کس از شهروندان ایرانی یا لبنانی حضور نداشته است و به تقاضای حاضران که خواستار اجرای ترانه ای حماسی در باره وطن و مقاومت بوده اند این سرود حزب الله لبنان را اجرا کرده است و شرکت کنندگان در جشن هم با او همراهی کرده اند . ظاهرا حاضران که با شعائر و ارزشهای مذهبی شیعیان آشنا نبوده اند نمی دانسته اند که از اجرای این گونه سرود تلقی توهین خواهد شد و از این رو ضمن اظهار تأسف شدید و عذرخواهی، با تصریح بر اعتقاد و احترام به حضرت زینب کبری (سلام الله علیها) تأکید کرده که به هیچ عنوان حتی تصور توهین به مقدسات یا پرداختن به موضوعات اختلافی مذهبی را در نظر نداشته اند. دولت سوریه نیز بلافاصله بعد از انتشار خبر این رستوران را پلمب کرده و از تعطیلی آن خبر داده است. در عین حال عده ای هم به این محل حمله کرده و آن را آتش زده اند و بیم شعله ور شدن اختلافات شدید مذهبی نیز می رود.

هر چند به طور طبیعی دیدن چنین صحنه هایی برای امثال ما بسیار آزار دهنده و تلخ است، لیکن باید دانست که این اتفاق ناخوشایند و اشتباه زشت و غیرقابل توجیه، هیچ ربطی به مقاومت و جریان جهادی یا نهادهای رسمی در لبنان یا سوریه نداشته و باید از شایعات و جوسازی های رسانه ای نادرست پرهیز کرد.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.