سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان گفت که جمهوری اسلامی ایران همواره از همبستگی، ثبات و امنیت پایدار در لبنان حمایت کرده است.

به گزارش قدس آنلاین، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه در مورد مقاله منتشر شده در روزنامه جمهوری اسلامی به تاریخ ۱۵ فروردین ماه در خصوص لبنان گفت: مطالب منتشر شده در این مقاله در تضاد با مواضع جمهوری اسلامی ایران بوده و سنخیتی با رویکرد تفاهم - محور جمهوری اسلامی ایران در لبنان طی چهار دهه از عمر انقلاب اسلامی ندارد.

قاسمی افزود: جمهوری اسلامی ایران همواره از همبستگی، ثبات و امنیت پایدار در لبنان حمایت کرده و در راستای حفظ و تقویت وحدت بین طوایف و گروه‌های سیاسی لبنان از هیچ کوششی دریغ نکرده و در تمامی دیدارها و ملاقات‌های خود با مقامات رسمی لبنان بر این امر تاکید کرده است. ما معتقدیم جمهوری لبنان در سایه همزیستی مسالمت آمیز پیروان ادیان و طوایف مختلف این کشور اعم از مسلمان و مسیحی به الگویی برای سایر کشورها تبدیل شده و تقویت این همبستگی وظیفه همگان بوده و جمهوری اسلامی ایران نیز همواره در همین راستا گام برداشته است.

سخنگوی وزارت خارجه در گفت‌وگو با ایرنا همچنین اظهار داشت: احترام به حاکمیت و سیادت تمامی کشورها از جمله کشور دوست و برادر لبنان و رعایت احترام شخصیت‌های سیاسی این کشور مهمترین رکن سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.