گرگان - نماینده ولی‌فقیه در استان گلستان گفت: دیوار دفاعی و تاریخی گرگان چیزی است که می‌توانیم جاذبه بین‌المللی از آن درست کنیم و احیای دیوار تاریخی گرگان زمینه‌ساز جذب گردشگران خارجی می‌شود.

آیت‌الله نورمفیدی: احیای دیوار تاریخی گرگان زمینه‌ساز جذب گردشگران خارجی می‌شود

به گزارش قدس آنلاین ، به‌نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در گلستان، آیت الله سیدکاظم نورمفیدی در دیدار مدیرکل میراث فرهنگی گلستان و اعضای ستاد تسهیلات نوروزی اظهار داشت: سال نو، سال نو شدن همه چیز است طبیعت نو و زنده می‌شود چرا که در فصل زمستان به یک معنا زمین مرده است و با بهار نو می‌شوند.

وی افزود: ما هم باید مثل طبیعت زنده، نو و با نشاط شویم و بهترین چیزی که می‌تواند انسان را نو کند کار و تلاش و فعالیت است و بهترین چیز این است که انسان ثمره کارهایش را ببیند.

امام جمعه گرگان با اشاره به اینکه بسیاری از اعضای ستاد تسهیلات نوروزی در موقع تحویل سال کنار خانواده‌ها نبودند، گفت:  افزایش گردشگران در تعطیلات نوروزی ثمره کار و فعالیت شماست. با تلاش شما هنرمندان توانستند محصولات خودرا در معرض دید و بازدید قرار دهند و اگر در کنار خانواده‌ها نبودید از خیلی از افرادی که کنار خانواده‌ها بودند نشاط روحی بیشتری پیدا کردید.

وی تصریح کرد: زمانی که انسان  کار نمی‌کند و چیزی از او بروز پیدا نمی‌کند سبب کسلی انسان می‌شود اما زمانی که انسان کار می‌کند و محصول کار خود را می‌بیند خوشحال‌تر می‌شود.

امام جمعه گرگان خطاب به عوامل مجموعه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گفت: برخی از استان‌ها مانند تبریز، شیراز و اصفهان  به علت مسائل تاریخی و مذهبی روی میدان هستند و گردشگران زیادی به آنجا می‌روند. استان گلستان از استان‌هایی است که از سوابق تاریخی برخوردار است اما متاسفانه در میدان نیستیم و شما میراث فرهنگی از سازمان‌هایی هستید که می توانید استان را معرفی کنید.

وی با ابراز رضایت از آمار ارائه شده توسط دستگاه میراث فرهنگی گلستان اظهار کرد: من بابت این آمار خوشحالم و بیشتر از این‌ها انتظار دارم؛ جزیره آشوراده 15 سال است که منتظر آن هستیم و من از گذشته می‌دانستم برای استان باید جاذبه درست کنیم که حالا با پیگیری‌های آقای استاندار به جاهایی هم رسیده است و امیدوارم به زودی اجرایی شود.

امام جمعه گرگان گفت: دیوار دفاعی چیزی است که می توانیم جاذبه بین المللی از آن درست کنیم مانند کشور چین که از همه جای دنیا برای دیدنش می‌روند.

وی تصریح کرد: دیوار گرگان چیزی است که آن را ساده گرفته‌ایم که به این روز افتاده است و با آجرهایش خانه‌سازی کرده‌اند، من بارها تاکید کرده ام تا من زنده‌ام دو کیلومتر از این دیوار احیا شود تا در دنیا روی آن بحث شود و گردشگران جهانی به دیدن آن بیایند.

امام جمعه گرگان گفت: جناب سلطانی‌فر زمانی که مسئول میراث فرهنگی بود و من برایش تعریف کردم نمی‌دانست چنین دیواری وجود دارد.

وی ادامه داد: متولی این امر شما هستید و باید خیلی تلاش کنید تا آن را احیا کنید تا در ذهن‌ها بیفتد و همه انگیزه پیدا کنند و نسبت به آن حساس شوند؛ در واقع  اگر خواهان تکان خوردن استان هستیم باید این اتفاق رخ دهد.

امام جمعه گرگان با اشاره به بحث بوم‌گردی و نوروزگاه ها گفت: برای اینکه پیشرفت بیشتری در این مباحث رخ دهد باید با کار فرهنگی و آموزش‌های لازم در راستای  برپایی نمایشگاه و نوروزگاه‌ها به روستائیان بیاموزیم بهترین محصولات خود را به گردشگران داخلی وخارجی بدهند تا موجب رضایت گردشگران شود.

وی گفت: ما باید به دنبال بازارهای دنیا باشیم و با تولید با کیفیت کاری کنیم تا مردم از جنس‌های ما استقبال کنند.

منبع: تسنیم 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.