درحالی که تنها سه هفته از رقابت‌های فوتبال لیگ برتر در فصل هفدهم باقی است و تکلیف ابتدا و انتهای جدول مشخص شده، چند تیم در انتهای جدول برای فرار از سقوط می جنگند.

کدام تیم همسفر سیاه جامگان در راه لیگ دسته اول می شود؟

به گزارش قدس آنلاین، هفته بیست و هفتم رقابت‌های لیگ برتر را در حالی پشت سر گذاشتیم که تکلیف ابتدا و انتهای جدول مشخص شد. در هفته بیست و هفتم پرسپولیس سرانجام توانست قهرمانی‌اش در این دوره از مسابقات را تثبیت کند و در انتهای جدول هم سیاه جامگان تکلیفش مشخص شد و نامش بعنوان نخستین تیم سقوط کننده به ثبت رسید.

درحالی سیاه جامگان پس از شکست سنگین مقابل استقلال سقوطش مسجل شد که دیگر تیم های پایین جدول که در کورس بقا قرار داشتند هیچ یک موفق به پیروزی نشدند تا گره کور در انتهای جدول برای شناخته شدن دومین تیم سقوط کننده همچنان پا برجا باشد.

در این میان نفت تهران مثل سیاه جامگان با ۴ گل مغلوب یکی از تیم های بالای جدولی شد که در کورس نایب قهرمانی قرار دارد تا با ۲۴ امتیاز بغرنج ترین شرایط را داشته باشد و نزدیک ترین گزینه به سقوط بعد از سیاه جامگان باشد. استقلال خوزستان، سپیدورد و پدیده هم تیم های ۲۶ امتیازی این مسابقات هستند که تنها در تفاضل گل شرایط شان تفاوت دارد و در صورتی که نفت تهران بتواند در سه هفته باقی مانده شرایطش را بهبود بخشد، قرعه سقوط به نام یکی از این سه تیم خواهد افتاد.

شرایط برای نفت تهران وقتی سخت تر از این می شود که به بازی های پیش روی آن نگاه می کنیم. نفتی ها در هفته بیست و هشتم یک بازی مستقیم با پدیده در تهران دارند که این بازی شاید تکلیف یکی از این دو تیم را مشخص کند. اگر این بازی به سود پدیده در تهران تمام شود این تیم با ۵ امتیاز از نفت پیشی گرفته و کاملا از خطر سقوط نجات پیدا می کند.

شاگردان افاضلی در هفته بیست و نهم میهمان پارس جنوبی در جم هستند که قطعا این دیدار هم برای این تیم دیدار ساده‌ای نیست. اما سخت ترین بازی نفت آخرین بازی این تیم است که باید با ذوب آهنی دیدار کند که بهترین تیم نیم فصل دوم و اصلی ترین گزینه برای کسب عنوان نایب قهرمانی است. نگاهی به سه بازی باقی مانده نفت نشان از سختی کار این تیم برای بقا در لیگ برتر می دهد.

استقلال خوزستان در هفته بیست و هشتم میهمان پیکان است. پیکانی که با یک شکست از کورس نایب قهرمانی جا مانده اما امیدوار است با پیروزی در بازی‌های پیش رو و امتیاز از دست دادن رقبای بالای دستی موقعیت از دست رفته را پس بگیرد و این باعث می شود استقلال خوزستان کار ساده‌ای در هفته آینده نداشته باشد. این تیم در هفته بیست و نهم میهمان سپاهان است که این بازی برای استقلال خوزستان بازی مرگ و زندگی اما برای سپاهانی ها یک بازی حیثیتی است. آبی پوشان اهواز در آخرین دیدار این فصل در یک دربی استانی میهمان صنعت نفت آبادان هستند.

حریفان استقلال خوزستان کمتر حساسیت جدولی دارند و این نشان می دهد کار این برای بقا اگر ساده نباشد، لااقل از تیم نفت ساده تر است.

سپیدرودی ها هم که با علی کریمی در هفته بیست و هفتم با ۳ گل مغلوب ذوب آهن شدند تا همچنان ۲۶ امتیازی بمانند، در هفته بیست و هشتم میزبان تراکتورسازی هستند که تقریبا بقای آنها در لیگ برتر مسجل شده است. ضمن این که این تیم با ساغلام نتایج خوبی نگرفته و لااقل باید گفت روی کاغذ شانس زیادی برای پیروزی در این بازی ندارد. علی کریمی با تیمش در هفته بیست و نهم هم یکبار دیگر میزبان هستند و اینبار هم با یک تیم تعیین تکلیف شده و میانه جدولی به اسم فولاد بازی دارند و در آخرین هفته هم به مصاف پرسپولیسی می روند که هفته هاست قهرمانی‌اش را قطعی کرده و بازیکنان این تیم از انگیزه زیادی در آن بازی برخوردار نیستند.

بررسی بازی های سپیدرود نشان می دهد آنها تنها تیمی در جدول هستند که با حریفانی تعیین تکلیف شده و میانه جدولی بازی دارند و از شانس قابل توجهی برای بقا در لیگ برتر برخوردارند.

پدیده چهارمین تیم ۲۶ امتیازی در لیگ است که خطر سقوط این تیم را تهدید می‌کند. این تیم در هفته بیست و هشتم یک دیدار مستقیم با نفت تهران در تهران دارد. در هفته بیست و نهم در خانه میزبان سیاه جامگان سقوط کرده است و در آخرین هفته هم در تبریز به مصاف گسترش فولاد تبریز می رود. تیمی میانه جدولی برخورد بین فیروز کریمی و رضا مهاجری شاگرد و استاد دیروز و رقبای امروز.

بررسی بازی‌های باقی مانده تیم هایی که خطر سقوط آنها را تهدید می‌کند نشان می‌دهد کار نفت تهران از دیگر تیم ها به مراتب سخت تر است. این تیم هم از نظر امتیازی از رقبای مستقیمش عقب است و هم بازی هایی به مراتب سخت تر پیش رو دارد. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.