قزوین_ رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین گفت: پیش بینی می شود که مراحل اجرای چهلمین دوره مسابقات قرآن کریم در مرحله شهرستانی تا اواسط اردیبهشت ماه و مرحله استانی نیز در اواسط تیرماه لغایت مردادماه برگزار شود.

مرحله شهرستانی چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن کریم در قزوین

 علی عظیمی در گفت وگو با خبرنگار قدس آنلاین با اشاره به برگزاری و ثبت‌نام چهل و یکمین دوره‌ مسابقات قرآن سازمان‌ اوقاف و امور خیریه اظهار داشت: این مسابقات در رشته های حفظ و قرائت شامل رشته های حفظ ۵ جزء، ۱۰ جزء، ۲۰ جزء و حفظ کل و قرائت تحقیق و قرائت ترتیل و در رشته های معارف نیز شامل حفظ معارف موضوعی قرآن کریم، حفظ معارف احادیث و تفسیر قرآن کریم برگزار می شود.

وی به شرایط شرکت در چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه اشاره کرد و افزود: این مسابقات ویژه افراد بالای ۱۸ سال (حداقل ۱۸ سال و حداکثر ۴۰ سال) است.

رییس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین تصریح کرد: ثبت نام در این دوره از مسابقات تا دهم اردیبهشت ماه سالجاری تمدید شده است و علاقمندان برای شرکت در مسابقه می توانند با مراجعه به سایت www.qoraniran.ir نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

عظیمی گفت: پیش بینی می شود که مراحل اجرای مسابقات در مرحله شهرستانی تا اواسط اردیبهشت ماه و مرحله استانی نیز در اواسط تیرماه لغایت مردادماه برگزار شود.

وی اضافه کرد: دو ویژه برنامه متسابقین از جمله برگزاری دوره آموزشی ارتقاء متسابقین (ویژه راه یافتگان متسایقین از مرحله شهرستانی به مرحله استانی) و یک دوره آموزشی نیز ویژه راه یافتگان متسابقین به مرحله کشوری در سالجاری برگزار می شود؛ با هماهنگی صورت گرفته با شورای عالی قرآن استا نیز پیش بینی شده است که قبل از برگزاری مسابقات، جلسه ارتقای داروان مسابقات با حضور اساتید برجسته برگزار شود.

رییس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین یادآور شد: باتوجه به اینکه چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن کریم در سطح شهرستانی و استانی در استان قزوین برگزار می شود، برگزاری مرحله کشوری این مسابقات در اوایل مهرماه به میزبانی استان اراک پیش بینی شده است.

عظیمی تصریح کرد: میزان استقبال از مسابقات قرآنی در سال های گذشته مناسب بوده است و پیش بینی می شود در سالجاری نیز استقبال مناسبی صورت بگیرد و این در حالی است که هر سال بر کیفیت مسابقات قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه اضافه می شود.

وی با اشاره به مهمترین هدف برگزاری مسابقات قرآنی اضافه کرد: باتوجه به فرمایشات رهبری در دیدار با شرکت کنندگان مسابقات در ۱۸خردادماه سال ۹۲، در برگزاری مسابقات قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین، مبنا را براساس فرمایش های رهبری درنظرگرفته ایم و امیدواریم بتوانیم در این خصوص تعاملی را با جامعه قرآنی داشته باشیم و زمینه تربیت افراد قرآنی فراهم شود.

رییس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین خاطرنشان کرد: در سال گذشته نزدیک به یکهزار نفر در مجموع شهرستان های استان قزوین در مسابقات قرآنی شرکت کرده و ۲۲ نفر به مسابقات کشوری که در ارومیه برگزار شد، راه یافتند؛ پیش بینی می شود آمار شرکت کنندگان در این مسابقات طی سال جاری افزایش یابد.

عظیمی مطرح کرد: در گذشته توانستیم رتبه های مناسبی را در مسابقات قرآن کریم کسب کنیم که کسب رتبه نخست قرائت ترتیل توسط سیدمطفی حسینی و و کسب رتبه ممتاز در رشته حفظ کل توسط سعید علی اکبری از جمله این رتبه ها است.

وی اضافه کرد: در سال جاری قاری ممتاز استان قزوین سیدمصطفی حسینی نیز به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران، در مسابقات بین المللی در تهران شرکت می کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.