گروه سیاسی ــ مشاور وزیر امور خارجه گفت: مبارزه مردم فلسطین برای بازگشت به مرزهای ۱۹۴۸ به‌نوعی جنگ علیه استکبار و رژیم‌های طاغوتی است که آیه شریفه ۷۶ سوره نساء به آن تأکید کرده است.

مقاومت مردم فلسطین برگرفته از آیه شریفه ۷۶ سوره نساء/واهمه اسرائیل از طنین اندازی شعار بازگشت

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایکنا، «حسین شیخ‌الاسلام»، مشاور وزیر امور خارجه به تحلیل حوادث اخیر در نوار غزه و چرایی سکوت برخی رژیم‌های عرب در قبال جنایات رژیم صهیونیستی پرداخت و در این باره تصریح کرد: دلیل اصلی جنایات اخیری که در نواز غزه در حال جریان است به متجانس بودن جنس سران مرتجع عرب با رژیم صهیونیستی ارتباط دارد.

وی افزود: در مجموع جنس نظام‌های شاهنشاهی از نوع زورگویی هستند؛ مثلاً در زمان پیش از انقلاب اسلامی، شاه، اسرائیل و آمریکا در یک جناح بودند و جناح مردمی نقش کمرنگی داشتند، اما انقلاب ۵۷ ایران جناح مردمی را شکوفا کرد و دارای رهبر شد و همین جناح مردمی تعیین کرد که نقش ملت‌ها می‌تواند تعیین کننده باشد که نهایتاً با انقلاب اسلامی منطقه که مبتنی بر نظم یک جناحی به رهبری استکبار بود تبدیل به دو جناح شد؛ یعنی انقلاب ایران بسترهای لازم را برای حضور پررنگ‌تر جناح مردمی را فراهم ساخت.

شیخ‌الاسلام تأکید کرد: وقتی‌که امروز می‌بینیم، عربستان سعودی رابطه خود را با اسرائیل آشکار می‌سازد این ناشی از ضعف نظام سعودی و رژیم صهیونیستی است. متأسفانه با کمرنگ شدن نقش شعارهای ضد استکباری در کشورهای مرتجع عرب باید انتظار این‌گونه رفتارها و تصمیمات از سوی عربستان را هم داشت. در صورتی‌که در انقلاب ایران این شعارها موتور محرک تحرکات اجتماعی علیه استکبار و نظام دیکتاتوری شاه بود.

مشاور وزیر امور خارجه ادامه داد: پس خاصیت نظام‌های وراثتی منطقه همین است که طرف اسرائیل و آمریکا را بگیرند همان‌طور که شاه هم در جنگ اعراب و اسرائیل طرف رژیم صهیونیستی را گرفت و یا در جنگ آمریکا با ویتنام از ایالات متحده حمایت کرد؛ که این وضعیت نشان می‌دهد زورگویان جهان در برابر مظلومان و مستضعفان یکپارچه هستند که حتی آیه شریفه ۷۶ سوره نساء «الذین امنوا یقاتلون فی سبیل الله و الذین کفروا یقاتلون فی سبیل الطاغوت» آن‌را به خوبی تشریح می‌کند و در آیة الکرسی هم به آن اشاره شده است.

این کارشناس مسائل بین‌الملل در ادامه روش رژیم صهیونیستی را مبتنی بر جنگ و لشکرکشی دانست و تصریح کرد: روش رژیم صهیونیستی و حامیان منطقه‌ای آن برای رسیدن به اهداف‌شان مبتنی بر سلاح‌های نظامی است در صورتی‌که روش مردم فلسطین بر اساس اتکا به ایمان به خداوند و تظاهرات مسالمت‌آمیز است. اسرائیل از این‌که روح شعار بازگشت به سرزمین‌های پیش از ۱۹۴۸ زنده و فراگیر شود، واهمه دارد. این شعار یک شعار قانونی است و حتی قطعنامه‌های سازمان ملل مثل قطعنامه ۱۹۴ بازگشت فلسطینیان به سرزمین‌شان را به‌عنوان یک حق مسلم برای آن‌ها در نظر گرفته است.

وی یادآور شد: دلیل دیگری که رژیم صهیونیستی نمی‌گذارد تا این تظاهرات برگزار شود، به این دلیل است که موجب تقویت جناح مردمی و وحدت میان فلسطینی‌ها می‌شود و در این مسیر حاضر هستند هرگونه امتیازاتی را بر سران خام‌اندیش عرب مثل سعودی‌ها بدهند که متأسفانه که قبلاً هم گفتم رژیم‌های وراثتی مثل عربستان از این قبیل پیشنهادات استقبال می‌کنند؛ زیرا رژیم‌های وابسته هستند.

شیخ‌الاسلام در پایان تحولات جاری نوار غزه و چشم‌پوشی غرب در برابر آن‌را در تضاد با شعارهای دموکراسی‌گونه دانست و افزود: همچنین قدرت‌های غربی که ادای دموکراسی و حقوق بشر را در می‌آورند، آنچنان به لابی‌های صهیونیست وابسته هستند که مثلاً اگر در آمریکا کسی بخواهد رئیس جمهور شود، باید حمایت این لابی را داشته باشد و به همین دلیل باید چشم بر روی جنایات صهیونیست‌ها ببندند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.