بجنورد- کارخانه سیمان سمنگان که عملیات تکمیل و بهره برداری از آن به دلیل نداشتن توجیه اقتصادی متوقف شده بود، احیا می شود.

کارخانه سیمان سمنگان احیا می شود

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی با اعلام این خبر افزود: سرمایه گذار این پروژه آستان قدس بود که ادامه کار را به دلیل نداشتن توجیه اقتصادی، متوقف کرد.

یحیی نیکدل بیان کرد: پس از توقف آستان قدس، با سرمایه گذار بومی وارد مذاکره شدیم که مقرر شد تا پایان خرداد ماه امسال، طرح توجیهی این پروژه را بررسی و برای سرمایه گذاری در این پروژه و ادامه کار، اعلام آمادگی کند.

وی افزود: با توجه به رکود در ساخت و ساز، تأسیس کارخانه سیمان واقعا توجیه اقتصادی ندارد اما از آن جایی که این پروژه تا حد زیادی پیش رفته بود، با اداره کل راه و شهرسازی به تفاهم رسیدیم تا در ساخت راه ها به جای قیر از سیمان استفاده شود تا با تولید این محصول توجیه و انگیزه کار و سرمایه گذاری برای سرمایه گذار، ایجاد شود.

نیکدل ادامه داد: با توجه به اقدامات انجام شده به منظور بازاریابی برای فروش سیمان تولیدی استان و از طرفی تعهد آستان قدس برای آسان گرفتن امور واگذاری و مشارکت، می توانیم کارخانه سیمان سمنگان را احیا کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.