۲۰ فروردین ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۲
کد خبر: 595169

یک عضو انجمن واردکنندگان خودرو از انعقاد قرارداد با شهرداری برای نصب ۳ هزار جایگاه شارژ خودروهای برقی خبر داد.

نصب ۳ هزار دستگاه شارژ خودرو برقی در تهران

به گزارش قدس آنلاین، رامین وطن دوست در نشستی خبری با اشاره به اینکه تعرفه واردات خودروهای برقی ۵ درصد است، اظهارداشت: براین اساس در سایر کشورهای دنیا از جمله آلمان، دولت ۴۵۰۰ یورو از مبلغ خرید یک خودروی برقی را به عنوان هدیه به خریداران اعطا می‌کند، ضمن اینکه معافیت‌هایی در عوارض جاده ای، عوارض بین شهری و مالیات برای این خریداران در نظر گرفته می شود.

وی افزود: اگر چنین تسهیلاتی نیز به خریداران خودروهای برقی در ایران داده شود، به طور قطع خرید این خودروها که به شدت در کاهش آلودگی هوا موثر هستند، رونق می‌گیرد.

وطن دوست با اعلام اینکه در حال حاضر دولت برای واردات این خودروها تعرفه ۵ درصدی را در نظر گرفته که امیدواریم تعرفه کاهش بیابد، تصریح کرد: برای ورود خودروهای برقی بی‌ام و به بازار ایران مذاکراتی با شهرداری صورت گرفته تا زیرساختهای لازم و جایگاه‌های شارژ این خودروها فراهم شود.

وی از نصب سه هزار جایگاه شارژ خودروهای برقی در قالب انعقاد قراردادی با شهرداری تهران خبر داد و گفت: بر این اساس سه هزار دستگاه جایگاه شارژ خودروی برقی در مناطقی از جنوب تهران که سنگ فرش است نصب خواهیم کرد.

وطن دوست با بیان اینکه خودروی بی ام و I۳۰ قبل از نیمه اردیبهشت ماه رونمایی خواهد شد، افزود: قیمت این خودرو ۳۸ هزار و ۹۰۰ دلار است که البته با توجه به روند صعودی قیمت ارز تلاش می‌‌کنیم تا با پایین‌ترین قیمت به مشتریان عرضه شود.

این واردکننده درمورد صدور مجوز شرکت تسلا موتور از سوی یکی از نمایندگی‌های بی‌او و و دلیل عدم صدور این مجوز از سوی شرکت مادر در آلمان نیز گفت: شرکت بی‌ام و به دلیل مسائل مختلف از جمله تحریم‌ها، این نمایندگی خود را به ما معرفی کرده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.