بیرجند- مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه عملیات احداث ۷۲۸ واحد مسکونی توسط انجمن خیرساز در استان آغاز شده است گفت: ۸ هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی فرسوده در استان شناسایی شده که ۳۰ هزار واحد فاقد استحکام و ۶۳ هزار واحد مقاوم‌سازی شده است.

وجود ۳۰ هزار واحد مسکونی فاقد استحکام در استان خراسان جنوبی

به گزارش قدس آنلاین، علی‌اصغر آسمانی‌مقدم ظهر امروز در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: نظام جمهوری اسلامی نعمت‌های زیادی را به مردم ارزانی داشته و بیشتر نیازمندی‌های روستائیان را برطرف کرده است.

وی با بیان اینکه امسال ۴ میلیون تن قیر بین دستگاه‌های اجرایی توزیع می‌شود افزود: سهمیه‌ای که در نظر گرفته شده برای بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در کل کشور ۶۸۰ هزار تن است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی گفت: در راستای جلوگیری از حوادث، طرح بهسازی مسکن روستایی از سال ۸۴ آغاز و تاکنون برای ۳۸ هزار و ۱۱۸ واحد با بانک‌ها قرارداد منعقد شده است.

آسمانی‌مقدم افزود: تاکنون ۸۸هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی فرسوده در خراسان جنوبی شناسایی شده و عملیات مقاوم سازی ۶۳ هزار انجام و ۳۰ هزار واحد فاقد استحکام هستند.

وی با بیان اینکه عملیات احداث ۷۲۸ واحد مسکونی توسط انجمن خیرین مسکن ساز در خراسان جنوبی آغاز شده که از این تعداد ۶۸۴ واحد به متقاضیان واگذار شده است اظهار داشت: ۴۴ واحد در دست احداث است و تاکنون ۴ هزار و ۱۹۵ واحد آسیب دیده در اثر حوادث طبیعی با اعتبار ۳۹۱ هزارو  ۹۳۴ میلیون ریال بازسازی شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی گفت: در سال گذشته یک هزار و ۲۲ قطعه زمین به مساحت ۱۳۸.۵ هکتار در سطح روستاها استان واگذار شده که از عواید واگذاری این زمین‌ها ۶ میلیارد و ۱۲۸ میلیون تومان برای تهیه و بازنگری و تفکیک اراضی ۱۳۹ روستا و بهسازی ۱۳۴ روستا هزینه شده است.

آسمانی‌مقدم با اشاره به اینکه در سال ۹۵ در راستای طرح هادی ۹۱۸ روستای بالای ۲۰ خانوار شناسایی و رصد شده که از این تعداد طرح هادی در ۸۶۲ روستا تهیه و در ۸۷ روستا بازنگری شد افزود: در ۷۲ روستای زیر۲۰ خانوار طرح هادی با اعتبار ۹ میلیارد و ۹۹۶ میلیون تومان تهیه شده است.

وی با بیان اینکه در مجموع ۲۰ میلیارد تومان در رابطه با تهیه و اجرای طرح هادی در خراسان جنوبی در نظر گرفته شده است اظهار داشت:  ۶۵ هزار و ۴۶۶ جلد سند روستایی در خراسان‌جنوبی صادر شده و تاکنون ۱۶ هزار و ۸۶۵ قطعه زمین به مساحت ۴ هزار و ۶۷۳ هکتار در اختیار روستاییان قرار گرفته است.

منبع: تسنیم 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.