سنندج- رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان با بیان اینکه سالانه حدود ۵۳۰ هزار هکتار از اراضی استان زیر کشت گندم می رود، گفت: کردستان‌ رتبه ۴ تولید گندم در کشور را دارد.

کردستان رتبه ۴ تولید گندم در کشور را دارد

به گزارش قدس آنلاین، خالد جعفری پیش از ظهر امروز در نخستین نشست هماهنگی دبیران مناطق پنج‌گانه ترویج کشور که در محل سالن اجتماعات سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان برگزار شد، با بیان اینکه ما به طرح نظام ترویج باور و اعتقاد داریم، اظهار داشت: با بهره‌گیری از این طرح به ظرفیت‌های موجود در مراکز بیشتر پی می‌بریم.
وی افزود:  یک میلیون و ۲۲۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی در استان وجود دارد که  ۱۲۵ هزار هکتار آن اراضی آبی و مابقی دیم است.
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان کردستان با اشاره به اینکه استان کردستان رتبه ۴ کشوری در زمینه تولید گندم را دارد، گفت: سالانه ۵۳۰ هزار هکتار زمین زیر کشت گندم در استان تولید می شود.
جعفری  با بیان اینکه حضور موثر مراکز نوین موجب ارائه خدمات ویژه به کشاورزان می‌شود، تصریح کرد: با توجه به نیاز بخش کشاورزی و بهره‌گیری از شیوه‌های نوین مراکز ایجاد شده، در کنار ظرفیت‌هایی همچون شبکه‌های اجتماعی، صدا و سیما و فضای مجازی در راستای اطلاع‌رسانی بسیار توانمند بوده است.
وی عنوان کرد: حدود ۶۰ نفر کارشناس در پهنه‌ها درگیر پروژه غذایی ایران ایکاردا و کشاورزی حفاظت شده هستند که اجرای این امر به پایداری تولید و اشتغال که بیشترین نیاز روستاهای استان است می‌انجامد تا جایی که در سال گذشته  ۱۷ هزار هکتار به کشت گندم، جو و نخود در قالب این طرح اختصاص پیدا کرد.
وی تصریح کرد: تلاش ما برای انجام برنامه  ۵ ساله این پروژه رسیدن محصولات زیر کشت به  ۲۰ برابر کنونی است.
جعفری یادآور شد: حدود ۲۸ درصد تولید ناخالص ملی در استان کردستان از بخش کشاورزی تامین می‌شود در حالی که میانگین کشوری در این زمینه ۱۲ درصد است.
وی در پایان با بیان اینکه جهاد کشاورزی در بخش دولتی باید در راستای اشتغالزایی برای مردم بیشتر ورود پیدا کند، اظهار کرد: هدف سازمان جهاد کشاورزی نقش آفرینی در پازل  امنیت غذایی و تامین مواد غذایی کشور است.

منبع: فارس 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.