کرج- یازدهمین جلسه شورای اسلامی استان البرز در حالی برگزار با محور بررسی تنگناها و مشکلات شوراهای اسلامی شهرستان های مختلف البرز درحوزه ورزش وجوانان برگزار شد که در بخشی از آن به نقش اثرگذار شوراهای اسلامی شهر در تقویت سرانه های ورزشی تاکید شد.

نقش اثرگذار شوراهای اسلامی در تقویت سرانه های ورزشی البرز

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین در این جلسه که عصرامروز دوشنبه به میزبانی مجموعه فرهنگی میلاد کرج برگزار شد رییس شورای اسلامی استان البرز با بیان اینکه شهرداری ها سهمی ویژه در تقویت سرانه های ورزشی داشته اند گفت: در این بخش مدیریت شهری جلوتر از سایرارگان ها ونهادها حرکت کرده است.

ایزدبین اظهار کرد: معتقدم حوزه ورزش وجوانان از اهمیت بسیاری برخوردار است و باید از سوی مدیریت شهری در نقاط مختلف استان مورد توجه قرار بگیرد.

وی افزود: متاسفانه ادغام ورزش با جوانان وایجاد یک سازوکار تشکیلاتی مشترک برای این دو بخش موجب غفلت از نیازهای جوانان شده  است وبسیاری از کارشناسان نیز براین موضوع تاکید دارند.

ایزدبین با اشاره به مشکلات فراوان موجود در حوزه جوانان و ورزش گفت: از حیث سخت افزاری و زیرساختی با محرومیت هاو محدودیت های فراوانی مواجه هستیم ومطالبه نسل جوان بی پاسخ مانده است.

رییس شورای اسلامی استان البرز میانگین سرانه ورزشی استان البرز را نیم مترعنوان کرد و گفت: این درحالی است علیرغم همه تلاش ها همچنان با استاندارد کشوری فاصله داریم.

وی هدف از برگزاری اختصاصی نشست شورای اسلامی استان با موضوع ورزش وجوانان را به دلیل اهمیت این حوزه عنوان کرد و گفت: در نقاط مختلف استان به خصوص کرج وفردیس میزان سرانه موجود متناسب با جمعیت ساکن نیست و در این خصوص می توان از ظرفیت شوراهای شهر و بخش بهره گرفت.

کسب ۱۵۰۰ مدال از رویدادهای داخلی وخارجی

مدیرکل ورزش وجوانان استان البرز نیز در این جلسه با ارائه آماری از فعالیت های سال گذشته ورزش وجوانان البرز گفت: کسب ۱۵۰۰ مدال کشوری، آسیایی، بین المللی وجهانی، میزبانی از ۱۲۰ رویداد ملی، ۳ رویداد بین المللی و یک دوره مسابقات آسیایی وکسب رتبه برتر جوانان برای چهارمین سال پیاپی گوشه ای از دستاوردهای ورزش البرز بوده است.

امیر غفرانی افزود: به لطف افتتاح چندین پروژه نیمه تمام ورزشی در سال گذشته سرانه ورزشی استان از ۳۸ سانتی متر به ۵۳ سانتی متر رسیده است.

وی از تزریق ۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار ورزشی میان هیئت های ورزشی استانی وشهرستانی در سال گذشته خبرداد و گفت: این میزان در مقایسه با سال قبل آن یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان افزایش داشته است.

مدیرکل ورزش وجوانان استان البرز با تاکید براینکه تلاش شده در توزیع اعتبارات تمام استان مدنظر قرار گیرد گفت: انتظار می رود شوراهای اسلامی در شهرهای مختلف استان با معرفی ظرفیت های موجود وارائه برخی تسهیلات زمینه هدایت سرمایه گذاران را برای توسعه اماکن ورزشی فراهم کنند.

متولی ورزش وجوانان استان البرز از احداث ۵ خانه ورزش روستایی در نقاط مختلف استان طی سال جاری خبرداد و گفت: کار احداث خانه جوان در شهرستان های اشتهارد و فردیس امسال آغاز می شود.

گفتنی است در این نشست برخی از اعضای شوراهای اسلامی شهرستان های مختلف استان در خصوص مشکلات و نارسایی ها موجود در مناطق خود صحبت کردند.

طولانی شدن فرایند اخذ مجوز بهره برداری از اماکن ورزشی، ارتقا سخت افزاری ورزش در بافت روستایی، فرسودگی روز افزون اماکن ورزشی  و ضرورت بهسازی و نوسازی فضاهای موجود، ارتقا ساختار اداری وتشکیلاتی ورزش در شهرستان ها و شهرهای تابعه از مهمترین مباحث مطرح شده در این نشست بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.