یزد - معاون استانداریزد مسایل غیر اقتصادی و رقابت های سیاسی را عامل افزایش قیمت دلار دانست وگفت: فعالان اقتصادی نباید نگران دلار باشند؛ رقابت سیاسی، بی رحمانه به منافع مردم حمله می کند و ما در بحث اقتصادی نباید نگران آن باشیم.

مسایل غیر اقتصادی و رقابت های سیاسی عامل افزایش قیمت دلار است

به گزارش قدس انلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل اموراقتصادی و دارایی استان یزد، علی زینی وند در نخستین نشست مرکزسرمایه گذاری یزد با مثبت خواندن اقدمات صورت گرفته توسط مرکز خدمات سرمایه گذاری یزد گفت: درسال گذشته مجوزبیش از ۴۲۰ میلیون دلارسرمایه گذاری خارجی کسب و صادرشده و این به عنوان مهمترین رویداد سال گذشته در حوزه اقتصاد بوده است .

وی افزود: مرکزخدمات سرمایه گذاری استان و نمایندگان دستگاههای اجرایی دراین مرکز برای رونق اقتصادی و سرمایه گذاری استان فعالیتهای خوبی داشتند و درسال گذشته با تلاش جمعی و همگرایی مجموعه های یاد شده، موفقیت های خوبی در این بخش حاصل شد.

این مسئول تصریح کرد: درسال گذشته درحوزه اشتغال استان اتفاقات خوبی رخ داد وتمامی اعتبارات تخصیص داده شده این بخش به استان جذب شد و درخواست ها در کمیته فنی رسیدگی شد.

زینی وضعیت سرمایه گذاری دراستان را خوب توصیف و تصریح کرد: هدف گذاری در  این زمینه در سال جاری چند برابر پارسال خواهد بود و تلاش خواهیم کرد در تعامل با وزارت امور اقتصادی و دارایی این امر را محقق کنیم

معاون استاندار لزوم استفاده از تجربیات سرمایه گذاری سایر کشورها را مورد تاکید قرار داد و گفت: در این زمینه باید برنامه ریزی شده و اهداف و ضرورت آن نیز برای مردم تبیین و گزارش آن هم اطلاع رسانی شود.

وی همچنین زمینه و فرصت های سرمایه گذاری در اختیار سازمان ها و ارگان ها  از جمله شهرداری و اوقاف و امور خیریه را خوب ارزیابی کرد و بر استفاده از آن تاکید کرد

معاون اقتصادی استانداریزد تلاش تیم اقتصادی استان را ستود و ازتقویت این تیم و مشخص شدن وضعیت مدیران آن تا حداکثر دوماه اینده خبرداد و گفت: با توجه به فراهم بودن زمینه ارتقاء و انتقال مدیر کل اموراقتصادی و دارایی استان یزد به یکی از استان های مطرح کشور و اقدامات ارزنده و موثرایشان در استان طی سالهای گذشته، استاندار یزد از وزیر اقتصاد خواستند  که آقای نمازی در یزد فعالیت خود را با قوت ادامه دهند.  

وی در خصوص وضعیت سایر مدیران تیم اقتصادی استان افزود: رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان نیزبه زودی از درون سازمان منصوب و معرفی خواهد شد و وضعیت تغییرو یا تثبیت سایر مدیران این بخش  نیز به زودی مشخص می شود.

فرصت های سرمایه گذاری یزد در اجلاس مقامات چین و روسیه معرفی می شود

مدیرکل اموراقتصادی و دارایی استان نیزدراین نشست  با اشاره به ظرفیت بالای سرمایه گذاری در این استان دربخش های مختلف گفت: فرصت های سرمایه گذاری یزد در اجلاس مقامات کشورهای چین و روسیه معرفی خواهد شد.

علی نمازی از به روز رسانی و احصاء فرصت های سرمایه گذاری استان برای ارائه به  اجلاس یاد شده خبر داد و اظهار داشت: امیدواریم با استفاده از این فرصت بتوانیم زمینه جذب سرمایه گذاری و فاینانس خارجی را برای رونق این بخش در استان فراهم و از سهم سرمایه گذاری حاصل از فروش نفت نیز استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه امسال استان های نمونه سرمایه گذار در سطح کشور انتخاب می شوند و خواستار تلاش بیشتر استان برای جلب و جذب سرمایه گذاری و ارتقای جایگاه این بخش در کشور شد و گفت: در این راستا از استان های موفق بازدید و  از تجریه سایر کشورها هم  استفاده خواهد شد.

نمازی با قدردانی از حمایت مسئولان ارشد اجرایی  گذاری گفت: سال گذشته مجوز  ۴۲۰ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی برای استان صادر شد که این میزان نسبت به سهمیه، افزایش قابل ملاحظه ای دارد.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد اظهار امیدواری کرد در سال جاری با مشارکت دستگاههای اجرایی و حمایت مسئولان ارشد اجرایی استان زمینه جلب سرمایه گذاری های جدید فراهم و سرمایه گذاری های قبلی نیز جذب شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.