یزد- معاون سلامت ادراه کل دامپزشکی استان یزد گفت: چتر نظارت بازرسین دامپزشکی بر سلامت سفره های شهروندان و میهمانان نوروزی استان یزد گسترده بوده, و این نظارت ها درایام عید تشدید شد .

نظارت بازرسین دامپزشکی یزد درایام عید تشدید شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل ازروابط عمومی دامپزشکی یزد، محمد رضا متوسل الحسینی اظهارداشت: دامپزشکی از جمله ارگان هایی می باشد که در تمامی ایام سال در حال خدمت رسانی به آحاد جامعه است به بیانی دیگر در ایام تعطیل سال نه تنها فعالیت پرسنل این نهاد نظارتی بهداشتی متوقف نمی شود بلکه در بسیاری از زمینه ها تشدید می گردد.

وی با اشاره به قرارگرفتن درایام تعطیلات نوروزی افزود: با توجه به موقعیت ویژه استان یزد به عنوان محل تلاقی بسیاری ازمسیرهای مواصلاتی اصلی در کشور و با عنایت به جاذبه های فراوان گردشگری، استان یزد همه ساله میزبان شمار زیادی از هموطنان عزیزدرتعطیلات نوروزی می باشد به همین دلیل پرسنل کوشای دامپزشکی بالاخص بازرسین بهداشتی این اداره کل می کوشند که با تشدید نظارت های خود برمراکز تولید، فرآوری و توزیع فرآورده های خام دامی از سلامت مواد غذایی عرضه شده به شهروندان و مسافران عزیز اطمینان حاصل نمایند.

معاون دامپزشکی استان تصریح کرد: متاسفانه در چند سال اخیر خطر شیوع بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان همواره در کمین سلامت افراد و سرمایه های دامی استان بوده است به همین سبب امادگی وتلاش به منظور جلوگیری از شیوع این بیماری مهلک و واکنش سریع برای مهار کانون های احتمالی اهمیت دوچندانی پیدا نموده و نیاز به کوشش و پیگیری مضاعف دارد.

 متوسل الحسینی در ادامه عملکرد ناظرین بهداشتی دامپزشکی را در ایام تعطیلات نوروزی بسیار مثبت ارزیابی نمود و گفت: جای بسی قدردانی است که پرسنل خدوم دامپزشکی در روزهای تعطیلات نوروزی به جای حضور در جمع خانواده و یا سفر، به صورت خالصانه به انجام وظیفه می پردازند تا سلامت مصرف کنندگان انواع فراورده های خام دامی راتضمین نموده و از شیوع بیماری های دامی و مشترک پیشگیری نمایند.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد با فراهم شدن بهترین سطح از امکانات رفاهی و بهداشتی، شهر جهانی یزد میزبان شایسته ای برای میهمانان داخلی و بین المللی خود باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.