قزوین_ مشاور وزیر اقتصادی و دارایی در مدیرکل جدید امور اقتصادی و دارایی استان قزوین گفت: مدیران اقتصادی برای تحقق راهبرد سال مسئولیت سنگینی دارند و در این دوران نیز باید تلاش مضاعفی داشته باشند.

مدیران اقتصادی برای تحقق راهبرد سال مسئولیت سنگینی دارند

به گزارش قدس آنلاین، جواد هاشمی روز سه شنبه در مراسم معارفه مدیرکل جدید امور اقتصادی و دارایی استان قزوین که در استانداری برگزار شد، اظهارداشت: مدیران اقتصادی برای تحقق راهبرد سال مسئولیت سنگینی دارند و در این دوران نیز باید تلاش مضاعفی داشته باشند.

وی تصریح کرد: اگر تصمیم داریم از اقتصاد تک محصولی نجات پیدا کنیم و وابستگی به نفت نداشته باشیم باید روی منابع مالی دیگر برای اداره کشور حساب کنیم و این کار مستلزم تلاش و برنامه ریزی است.

مشاور وزیر امور اقتصادی و دارایی اضافه کرد: در بسیاری از کشورها ۸۰ درصد درآمدها از محل مالیات تامین می شود و ما نیز اگر بخواهیم از درآمد مالیات کشور را مدیریت کنیم باید به تولید اهمیت دهیم و سرمایه گذاری داخلی و خارجی را تقویت کنیم.

هاشمی اظهارداشت: باید بتوانیم در یک مسیر درست و منطقی سرمایه های داخلی و خارجی را در مسیر تولید بکار گیریم و به اشتغال کشور کمک کنیم تا شعار سال هم محقق شود.

وی یادآورشد: کار در حوزه اقتصاد بسیار سخت، فنی و علمی است و اگر بخواهیم امنیت کشور را تقویت کنیم یکی از راهها توجه به تولید، اقتصاد و سرمایه گذاری داخلی و خارجی است.

مشاور وزیر امور اقتصادی و دارایی تصریح کرد: اگر بتوانیم کارتل های بزرگ خارجی را با حفظ استقلال جذب کنیم و اقتصاد خود را تقویت کنیم به امنیت پایدار خود و اشتغال و تولید ملی هم کمک کرده ایم.

* بورس باید رونق بیشتری گیرد

هاشمی اضافه کرد: برای تقویت اقتصاد کشور لازم است بورس رونق بیشتری گیرد و مردم سهامداران کارخانه ها شوند و هرچقدر در این عرصه بهتر عمل کنیم به رونق تولید کمک رده ایم.

وی تصریح کرد: گردشگری از دیگر ظرفیت هایی است که می تواند به اشتغال و درآمد کشور کمک کند و باید در این دوران از این ظرفیت بیشتر استفاده کنیم.

مدیرکل امور استانهای وزارت امور اقتصادی و دارایی یادآورشد: از مدیرکل جدید استان انتظار داریم ضمن تعامل منطقی با همه دستگاههای اجرایی برای فعال کردن بورس و جذب سرمایه گذاری خارجی تلاش بیشتری کند.

* قاسمی مدیری پاک دست ولایق بود

وی در ادامه با تقدیر از خدمات ارزشمند محمدعلی قاسمی مدیرکل سابق اضافه کرد: آقای قاسمی مدیری پاک دست، لایق و شایسته بود و نبود ایشان در این مجموعه برای ما مشکل بود اما محدودیت های قانونی اجازه نمی داد از ایشان بیشتر استفاده کنیم.

هاشمی تصریح کرد: ایشان با اعتمادسازی و کمک به بروز استعداد معاونان قوی خود در بسترسازی برای ورود مدیران قوی زیرمجموعه خود هم خدمت ارزشمندی انجام داد و امروز در این استان مدیران لایقی حضور دارند که هر کدام می توانند مدیریت های بزرگ را بر عهده بگیرند.

مشاور وزیر از بهنامی فر مدیرکل جدید هم به عنوان جوانترین مدیر توانمند مجموعه اقتصادی کشور یاد کرد و گفت: امیدواریم با استفاده از تجربه مدیران سابق و همکاری مدیران دستگاههای اجرایی و داشتن برنامه های منطقی و اصولی در مسیر توسعه استان و جذب سرمایه گذاری خارجی کارهای خوبی در دوران مدیریت جدید شکل بگیرد.

در این مراسم ضمن تقدیر از خدمات ۳۸ ساله محمدعلی قاسمی مدیرکل سابق، فرزین بهنامی فر به عنوان مدیرکل جدید امور اقتصادی و دارایی استان قزوین معرفی شد.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.