کرمان - رئیس ستاد دیه استان کرمان با اشاره به حضور ۳۰۰ مددجوی جرائم غیر عمد در زندان های استان کرمان گفت: امیدواریم با کمک خیران بتوانیم این افراد را از زندان های استان آزاد کنیم.

۳۰۰ مددجوی جرائم غیرعمد در زندان های استان کرمان به سر می برند

به گزارش قدس آنلاین، حجت الله موسوی قوام صبح سه شنبه در اولین جلسه ستاد دیه استان کرمان در سال جاری در سالن کنفرانس شهید بهشتی دادگستری کرمان اظهار داشت: در سال گذشته ۲۳ جلسه هیئت امنای ستاد دیه استان کرمان برگزار شد و تقریبا هر ۱۵ روز یک بار این جلسه برگزار شد.

وی افزود: در سال گذشته در مجموع ۲۵۲ نفر مددجویی واجد شرایط جرائم غیر عمد با پرداخت مبلغ شش میلیارد و ۷۲۰ میلیون و ۳۴۷ هزار تومان از زندان های استان آزاد شدند.

موسوی قوام عنوان کرد: ۱۶۰ نفر از مددجویان جرائم غیرعمد از مجموع ۲۵۲ نفر از محل کمک های خیران و مردمی به مبلغ یک میلیارد و ۵۰۵ میلیون تومان از زندان های استان آزاد شدند.

وی عنوان کرد: ۱۸ نفر از محل اعتبارات ستاد مرکزی دیه با مبلغ حدود یک میلیارد تومان، ۱۳ نفر از محل بانک های عامل به صورت پرداخت وام به مددجویان، ۱۷ نفر از محل صندوق خسارت های بدنی از زندان های استان آزاد شده اند.

رئیس ستاد دیه استان کرمان بیان کرد: ۴۴ نفر هم بدون پرداخت وجه و در قالب جلسات صلح و سازش و با اخذ رضایت شاکی از زندان آزاد شدند.

موسوی قوام گفت: در سال گذشته با ۱۹۹ نفر از شکات پرونده ها صحبت و مذاکره کردیم توانستیم مبلغ ۲۷ میلیارد تومان اخذ رضایت شاکی را داشته باشیم و جزء استان های برتر در سطح کشور در زمینه اخذ رضایت از شاکی را به خود اختصاص دادیم.

وی بیان داشت: ۹۱ نفر از مددجویان توانستند مبلغی از بدهی خود را تامین کنند و بر این اساس مددجویان حدود ۱۰ میلیارد تومان در آزادیشان مشارکت کردند.

وی ادامه داد: پنج نفر از محکومان پرداخت دیه که سابقه کیفری داشتند، ستاد دیه موظف کرد، حداقل دیه آنها پرداخت شود و دیه آنها از طریق صندوق پرداخت خسارت ها به مبلغ ۳۶۵ میلیون تومان  پرداخت شد.

موسوی تصریح کرد: در سال گذشته گردهمایی فصلی نمایندگان ستاد دیه سطح استان کرمان هر سه ماه یک مرتبه برگزار شده  و بخش نامه ها، مصوبات که از سوی ستاد مرکزی صادر می شود و همچنین مصوبات هیئت امنایی استان در اختیار آنها گذاشته می شود.

رئیس ستاد دیه استان کرمان عنوان کرد: در سال گذشته در زمینه برگزاری جشن های گلریزان توفیقات خوبی حاصل شد، برگزاری جلسات صلح و سازش در مساجد شهر کرمان که کمک خیلی بزرگی به ستاد دیه استان کرد و توانستیم از حدود ۷۰ درصد از شاکیان خفیف بگیریم.

وی گفت: در اواخر سال گذشته جشن گلریزان ویژه نسوان برگزار کردیم و توانستیم با کمک مدیرکل امور بانوان استانداری و بانوان استان کرمان هشت نفر از زندانیان نسوان جرائم غیر عمد استان را از زندان آزاد کنیم.

موسوی قوام تصریح کرد: از جمله برنامه های ستاد دیه در سال جاری برگزاری جلسات هیئت امنا هر ۱۵ روز یکبار به صورت منظم است، برگزاری جلسات صلح و سازش را با رویکرد جدید و با جدیت در مساجد شهر دنبال خواهیم کرد زیرا در سال گذشته در این زمینه تجربه خیلی خوبی داشته ایم.

وی بیان داشت: یکی از برنامه ها و سیاست های مهم ستاد دیه در سراسر کشور برگزاری جشن های گلریزان به ویژه در ماه مبارک رمضان است.

رئیس ستاد دیه استان کرمان ابراز داشت: ۳۰۰ مددجویی جرائم غیر عمد در زندان های استان کرمان داریم و امیدواریم با کمک خیران بتوانیم آنها را از زندان های استان آزاد کنیم.

موسوسی قوام افزود: ستاد دیه در پیاده رویی خانوادگی سهم دارد و در این مراسم فرصتی در اختیار ستاد دیه قرار داده می شود تا در این زمینه به مردم توضیحاتی بدهد و ایستگاهی هم برای جمع آوری کمک های مردمی راه اندازی می شود.

منبع: مهر 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.