وزارت خارجه آمریکا با فروش ۵ هزار فروند موشک هدایت شونده پیشرفته به ارزش ۳۰۰ میلیون دلار به قطر موافقت کرد.

آمریکا ۵ هزار موشک هدایت شونده پیشرفته به قطر می‌فروشد

به گزارش قدس آنلاین، وزارت خارجه آمریکا روز دوشنبه  با فروش پنج هزار موشک‌ هدایت شونده به ارزش سیصد میلیون دلار به قطر  و در آستانه ملاقات امیر این کشور با «دونالد ترامپ» در کاخ سفید موافقت کرد.

 وبگاه «العربی» با اعلام این خبر نوشت: قطر از متحدان قدیمی نظامی آمریکا و میزبان بزرگترین پایگاه هوایی این کشور در غرب آسیا است.

به نوشته این منبع خبری، «امیر تمیم بن حامد آل ثانی» امیر قطر روز دوشنبه با «جیمز متیس» وزیر دفاع آمریکا ملاقات کرد. وی قرار است روز سه‌شنبه با رئیس جمهور آمریکا نیز دیدار کند.


موشک  «APKWS» خریداری شده قطر از آمریکا

وزارت خارجه آمریکا در اقدامی به نشانه گرمی روابط ، با فروش ۵ هزار موشک‌ هدایت شونده پیشرفته « APKWS» مجهز به ۵ هزار کلاهک جنگی با قدرت انفجار بالا به قطر  موافقت کرد.

وزارت خارجه آمریکا در این زمینه اعلام کرد: «قطر نیروی مهمی برای ثبات سیاسی و پیشرفت اقتصادی در خلیج فارس است. منافع دفاعی متقابل ما، روابط ما را تقویت می‌کند و نیروی هوایی قطر در دفاع از این کشور نقش مهمی ایفا می‌کند.»

دولت آمریکا، همچنین طی دیدار ولی‌عهد عربستان از این کشور، با فروش بیش از ۲ میلیون دلار سلاح به این پادشاهی موافقت کرده است.

عربستان از جمله کشورهای مخالف قطر است که همراه با امارات، مصر و بحرین چندی است جنگ اقتصادی را علیه این امیرنشین آغاز کرده است.

منبع: العربیه

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.