سفیر اسبق ایران در سوریه گفت: ممکن است آمریکایی‌ها تحرکات نظامی در سوریه را تشدید و به این کشور حمله کنند اما به نظر ما، این‌گونه اقدامات گرچه مخرب است اما درصحنه میدانی و سیاسی بی‌تأثیر خواهد بود.

 حمله نظامی آمریکا می‌تواند آخرین شکست آنها در سوریه را رقم بزند

به گزارش قدس آنلاین، حسین شیخ‌الاسلام سفیر اسبق ایران در سوریه، با اشاره انتشار خبر احتمال حمله آمریکا به سوریه، گفت: آمریکایی‌ها چندین سال است که می‌خواهند در سوریه مؤثر باشند اما تمام تلاش آنها بی‌نتیجه مانده است؛ آمریکایی‌ها بعد از شکست سقوط حکومت سوریه، تجزیه سوریه، شکست حلب و اخیراً غوطه شرقی، تمام راه‌ها برای آنکه آمریکایی‌ها بگویند، " ما هم هستیم" بسته‌شده است.

وی با بیان اینکه، اینکه سوریه اکنون در مرحله تثبیت حکومت قرار دارد و مذاکرات سوچی با حضور کشورهای مؤثر در سوریه در حال انجام است، تصریح کرد: ممکن است آمریکایی‌ها تحرکات نظامی در سوریه را تشدید و به این کشور حمله کنند اما به نظر ما، این‌گونه اقدامات گرچه مخرب است اما درصحنه میدانی و سیاسی بی‌تأثیر خواهد بود.

شیخ‌الاسلام با اشاره به آمادگی ارتش سوریه برای مقابله به تهاجم نظامی آمریکا، تأکید کرد: آمریکایی‌ها می‌داند که اگر شجاعت و جرئت لازم برای پیاده کردن نیرو در سوریه را ندارند و نیروی که در سوریه پیاده شود، کشته از این کشور خارج خواهد شد پس تأثیرات اقدامات احتمالی، هوایی آمریکایی‌ها روی زمین سوریه نزدیک به صفر خواهد بود.

سفیر اسبق ایران در سوریه "حمله نظامی آمریکا به سوریه می‌تواند آخرین شکست آنها در سوریه را رقم بزند"، گفت: به نظر می‌رسد آمریکا، اقدام نظامی را به‌عنوان آخرین راه برای اینکه بگویند، "آمریکا در سوریه مؤثر است" به کار بگیرند اما این توطئه نیز به‌عنوان آخرین راه منتج به هیچ نتیجه‌ای نخواهد شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.