رشت- مدیرکل دامپزشکی گیلان گفت:در سال گذشته تعداد ۳۵۰ مورد بازدید از مراکز پرورش و تکثیر ماهیان سردابی،گرمابی، زینتی و دریایی استان انجام شده است.

درمان ۱۰۰ مورد بیماریهای آبزیان در گیلان انجام شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از دامپزشکی،سهراب عاقبتی اظهار کرد: در این بازدیدهای دوره ای که با هدف نظارت و کنترل بهداشتی مراکز پرورش آبزیان موجود در استان انجام گرفت ۷ هزار و ۵۰۰ قطعه لارو،بچه ماهی و ماهیان درحال رشد جهت انجام طرحهای پایش و مراقبت و نیز بررسی مشکلات احتمالی موجود در این مراکز اخذ شد.

عاقبتی خاطر نشان کرد:همچنین ۳هزار و ۲۰۵ مورد آزمایشات ویروسی،باکتریایی،انگلی و قارچی روی این نمونه ها انجام شده است.

وی تصریح کرد:بیش از ۱۰۰ مورد درمان بیماریهای مختلف ماهیان در اداره بهداشت و مدیریت بیماریهای آبزیان این اداره کل انجام شد.

مدیرکل دامپزشکی گیلان گفت:در سالی که گذشت تعداد ۴۵ هزار و ۸۳۸ مورد بازدید از مراکز عرضه فرآورده خام دامی صورت گرفت و طی آن ۵۲ هزار و ۲۷۸ کیلوگرم فرآورده ضبط و معدوم سازی شد.

عاقبتی افزود:کارشناسان و بازرسان دامپزشکی با همکاری دستگاههای ذیربط تعداد ۳۶۳ مورد تخلف را ثبت و به مراجع قضایی ارجاع دادند.

مدیرکل دامپزشکی گیلان هدف از نظارت های بهداشتی مستمر را ارتقاء سطح بهداشت و ایجاد امنیت غذایی عنوان کرد و افزود:سامانه اطلاع رسانی و پاسخگویی دامپزشکی ۱۵۱۲ در شهرستان های استان آماده رسیدگی به گزارش های تخلفات بهداشتی در حوزه دامپزشکی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.