وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی لزوم حمایت از پیام‌رسان‌های داخلی را مورد تأکید قرار داد و اظهار داشت: در اینکه باید در حمایت از پیام‌رسان‌های داخلی اتفاقاتی بیفتد که به توسعه آنها بینجامد، اجماع ملی وجود دارد.

اجماع ملی بر توسعه پیام‌رسان‌های داخلی وجود دارد/ فضای مجازی دوره تمدنی جدیدی را شبیه انقلاب صنعتی آغاز کرده

به گزارش قدس آنلاین، سیّد عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، امروز(چهارشنبه ۲۲ فروردین) در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران در مورد جلسه شب گذشته پیرامون پیام‌رسان‌های داخلی دارای بیش از یک میلیون عضو، اظهار داشت: این جلسه از سوی مرکز ملّی فضای مجازی برگزار و من به عنوان سخنران در این جلسه حضور داشتم.

وی، لزوم حمایت از پیام‌رسان‌های داخلی را مورد تأکید قرار داد و گفت: در اینکه باید در حمایت از پیام رسان‌های داخلی اتفاقاتی بیفتد که به توسعه آنها بیانجامد، اجماع ملّی وجود دارد. در این زمینه در شورای عالی فضای مجازی نیز این تحلیل مطرح شد که در مقطع فعلی، فضای مجازی شبیه انقلاب صنعتی یک دوره تمدّنی جدیدی را آغاز کرده است و اگر بتوانیم در این دوره حضور فعّال‌تری در فضای مجازی داشته باشیم، عملاً نقش بیشتری در این دوره جدید تمدّنی ایفا خواهیم کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: فضای مجازی فضایی بسیار متنوع با حوزه‌های گوناگون زیرساختی و کارکردی است که یکی از آنها پیام‌رسان‌های داخلی هستند.

صالحی تأکید کرد: اینکه به پیام رسان‌های داخلی کمک شود تا بتوانیم در مقطع تمدنی فعلی، فضای داخلی را توسعه دهیم یک رویکرد جدی و قابل توجه در مجموعه نظام است.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا در نهایت تلگرام فیلتر می‌شود یا خیر، اظهار کرد: برای این موضوع یک سری مراکز تصمیم‌گیری وجود دارد که در نهایت آنها تصمیمات لازم را اتخاد می‌کنند.

وی افزود: برگزاری جلساتی نظیر جلسه شب گذشته بیشتر با نگاه پیگیری و حمایت از پیام رسان‌های داخلی انجام می شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین در پاسخ به پرسشی درباره اظهارات برخی از نمایندگان مبنی بر قطعی شدن فیلترینگ تلگرام، تصریح کرد: هنوز تصمیمی در این زمینه گرفته نشده است.

صالحی درباره وضعیت بررسی لایحه سازمان جامع رسانه‌ای نیز گفت: این لایحه مجدداً در کمیسیون فرهنگی دولت مطرح و در اختیار افکار عمومی و اعضای رسانه و مطبوعات قرار گرفته است و قرار است که تا آخر فروردین در این زمینه به جمع‌بندی برسیم.

وی در پایان در پاسخ به پرسش دیگری درباره طرح اینترنت بدون فیلتر برای خبرنگاران گفت: این پیشنهاد در جلساتی که خبرنگاران با وزارتخانه‌های ارشاد و ارتباطات داشتند، مطرح و از سوی این دو وزارتخانه مورد استقبال قرار گرفت.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.