سازمان هواشناسی اعلام کرده در مناطق وسیعی از کشور از امروز تا آخر هفته شاهد وزش باد و رگبار باران خواهیم بود و رودخانه‌ها و مسیل‌ها سیلابی می‌شود.

آخر هفته بارانی در سواحل شمال/ سیلاب و توفان در راه

به گزارش قدس آنلاین، مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد: سامانه بارشی که روی کشور فعال است، امروز (چهارشنبه) در شمال غرب، غرب، جنوب غرب، دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی، برخی مناطق جنوب و جنوب شرق کشور، سبب ابرناکی، رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت می‌شود.

احد وظیفه افزود: شدت بارش امروز در جنوب آذربایجان غربی، غرب کردستان، برخی نقاط کرمانشاه، ایلام و شمال خوزستان پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: فردا (پنجشنبه) این سامانه جوی ضمن تقویت در غرب و شمال غرب کشور، به نواحی مرکزی و شرق کشور هم گسترش می‌یابد و فردا شدت بارش در جنوب آذربایجان غربی، برخی نقاط کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و نیمه شمالی خوزستان خواهد بود که می‌تواند موجب آبگرفتگی معابر و احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها و در برخی مناطق بارش تگرگ می‌شود.

وظیفه هشدار داد: این سامانه بارشی روز جمعه به طور کامل روی کشور مستقر شده و توسعه خواهد یافت و جو اکثر نقاط کشور ناپایدار خواهد شد. بر این اساس به جز برخی مناطق شمال شرق، هوای سایر نقاط کشور در آخر هفته ابری، گاهی با بارش باران یا رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت و در برخی نقاط با احتمال وقوع تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

به گفته مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی، روز جمعه با شمالی شدن جریانات بر روی دریای خزر، بارش باران همراه با افت دما در سواحل دریای خزر رخ خواهد داد. خلیج‌فارس بعدازظهر امروز و فردا (پنجشنبه) و دریای خزر روز شنبه مواج خواهد بود.

هوای تهران امروز صاف تا قسمتی ابری، گاهی همراه با وزش باد پیش‌بینی شده و بیشترین دمای پایتخت ۲۴ و کمترین دمای هوای پایتخت ۱۷ اعلام شده است.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.