حراج سکه در بانک کارگشایی درحالی با دستور بانک مرکزی با وجود حضور مردم و اعلام نرخ ها لغو شد، که علت این تصمیم مشخص نیست.

بانک مرکزی حراج سکه را لغو کرد/ تاریخ حراج بعدی مشخص نیست

به گزارش قدس آنلاین، درحالی که طبق اعلام قبلی بنا بود امروز حراج سکه در بانک کارگشایی برگزار شود که این حراج با دستور بانک مرکزی لغو شده است. البته بانک مرکزی علت مشخصی برای لغو حراج اعلام نکرده است.

این درحالی است که مردم از ساعت ۱۵ در سالن حراج حضور یافته بودند ضمن آنکه بانک مرکزی نرخ پایه حراج را نیز به بانک کارگشایی اعلام کرده بود.  اما به محض اینکه مسئولان حراج قصدآغاز حراج را داشتند از بانک مرکزی دستور رسید که فعلاً حراج لغو شود. به همین دلیل مردم نیز از سالن حراج خارج شدند.

مشخص نیست در روزهای بعد حراج سکه بازهم برگزار می شود یا خیر! در پی افزایش قیمت دلار و سکه در بازار آزاد، بانک مرکزی قبلاً اعلام کرده بود که حراج سکه در هفته جاری، هر روز برقرار است و ادامه آن در هفته آینده بنا به تصمیم جدید اطلاع رسانی خواهد شد. البته این تصمیم در روزهای اخیر بازنگری شد و براساس آن بنا بود حراج فقط در روزهای زوج برگزار شود. امروز طبق اعلام بانک مرکزی تاریخ برگزاری حراج سکه بود.

 بعد از اعلام سیاست ارز تک‌نرخی در دولت، بانک مرکزی از کاهش قیمت سکه به‌دلیل کاهش قیمت دلار خبر داد. همزمان البته ولی‌الله سیف نیز از طرحی رونمایی کرد که براساس آن قیمت و سررسید سکه‌های پیش‌فروش با تغییر همراه شده است.

طبق طرح جدید، پیش‌فروش سکه با سررسید یک‌ماهه یک میلیون و ۵۹۰ هزار تومان، سه‌ماهه یک میلیون و ۵۴۰ هزار تومان، شش‌ماهه یک میلیون و ۴۷۵ هزار تومان، ۹ماهه یک میلیون و ۴۱۰ هزار تومان، ۱۲ماهه یک میلیون و ۳۵۰ هزار تومان، ۱۸ماهه یک میلیون و ۲۴۵ هزار تومان و دوساله یک میلیون و ۱۶۰ هزار تومان انجام خواهد شد.

رئیس کل بانک مرکزی هم در همین ارتباط ضمن اعلام شرایط جدید پیش‌فروش سکه اعلام کرد: قیمت‌های پیش‌فروش سکه ثابت نخواهد بود چراکه با روند بازار تعدیل خواهیم کرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.