همدان معاون بهر برداری شرکت آب وفاضلاب استان همدان از اجرای برنامه کاهش فشار آب در همدان خبر داد و گفت : فعلا برنامه قطعی آب نداریم بلکه برنامه مدیریت فشار شبکه در تمام نقاط همدان در دستور کار شرکت است

اجرای برنامه کاهش فشار آب در همدان
به گزار ش قدس آنلاین به نقل از  روابط عمومی آبفای استان همدان، حمیدرضا نیکداد  اظهار کرد: با توجه به کاهش ۴۸ درصدی بارش در استان همدان نسبت به سال‌های گذشته باعث شده ذخیره سد اکباتان که سال گذشته ۲۳ میلیون مترمکعب بوده، به ۱۳ میلیون مترمکعب کاهش یابد.
وی تصریح کرد: تخصیص شرکت آب منطقه‌ای برای ۶ ماهه ابتدای سال ۹۷، ۱۸ میلیون مترمکعب است ولی عملاً ۱۳ میلیون متر مکعب در اختیار داریم.
نیکداد با بیان اینکه ۵ میلیون مترمکعب کمبود ذخیره آب در سد اکباتان داریم، افزود: ۷۵ درصد شهر همدان از سد اکباتان مشروب می‌شوند که با کاهش بارندگی‌ها تنها ۱۳ میلیون مترمکعب آب در سد اکباتان وجود دارد.
معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب استان همدان با اشاره به اینکه ورودی سد اکباتان در سال گذشته ۷۰۰۰ لیتر در ثانیه است، یادآور شد: در حال حاضر ورودی سد اکباتان ۱۰۰۰ لیتر در ثانیه است که یک هفتم سال گذشته است.
اجرای برنامه مدیریت فشار شبکه آبرسانی را در تمام نقاط همدان از ساعت ۱۲ شب تا ۵ صبح 
وی با تأکید بر اینکه در شرایط موجود باید مدیریت مصرف از سوی مردم و شرکت آب و فاضلاب صورت گیرد، ادامه داد: به منظور توزیع عادلانه آب موجود در بین مردم و همچنین جلوگیری از نشتی‌های کنار شبکه‌ای برنامه مدیریت فشار شبکه آبرسانی را در تمام نقاط همدان در دستور کار داریم.
وی با بیان اینکه به علت مشکلاتی که در سد اکباتان وجود دارد این برنامه در شهر همدان اجرا می‌شود،  گفت: کاهش فشار آب در زمان‌هایی که شهروندان کمترین استفاده از آب را دارند، فشار را به حداقل ممکن می‌رسانیم تا فرصت برای حفظ ذخایر و توزیع عادلانه آب در همدان صورت گیرد.
نیکداد با اشاره به اینکه سعی داریم به کمک مردم مدیریت خوبی بر منابع موجود داشته باشیم، بیان کرد: برنامه کنترل فشار از ساعت ۱۲ شب تا ۵ صبح آغاز شده و در هفته آینده به روز نیز منتقل خواهد شد.
معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب استان همدان خاطرنشان کرد: کنترل فشار در شهر همدان توسط ۴۴ دستگاه کنترل‌گر انجام می‌شود که این دستگاه‌ها به شکل هوشمند بوده و در زمانی‌که فرمان داده شود به تدریج فشار را کاهش و سپس به نقطه قبل برمی‌گرداند.
با مشترکان پرمصرف برخورد خواهد شد
وی گفت: مردم همدان مردمی صرفه‌جو بوده و میزان مصرف آنها متعادل است که جای تشکر دارد اما به  برخی از مشترکین پرمصرف در این زمینه تذکر داده می‌شود و برخورد صورت می‌گیرد.
نیکداد با تأکید بر اینکه شهروندان صرفه‌جویی را به فرهنگ تبدیل کنند، یادآور شد: در صورت مشاهده هدر دادن آب توسط مشترکین در کوچه و خیابان‌ها به طور قطع تذکر داده و اشتراک آنها را قطع خواهیم کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.