رئیس‌جمهور آمریکا که بعد از حمله شیمیایی اخیر «دوما» در سوریه مواضع تند خود در قبال روسیه را تشدید کرده است، گفت که روابط واشنگتن با مسکو در حال حاضر بدتر از هر زمان دیگری است.

ترامپ: روابط آمریکا با روسیه بدتر از هر زمان دیگری است

به گزارش قدس آنلاین، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا بعد از آنکه روسیه را با حمله موشکی واشنگتن به دمشق تهدید کرد، در یک پیام توییتری جدید گفت که روابط کشورش با روسیه در حال حاضر بدتر از هر زمان دیگری است.

وی در این پیام توییتری در ارتباط با روابط با روسیه گفت: «روابط ما با روسیه در حال حاضر بدتر از هر زمان دیگری است و این (هر زمان) شامل جنگ سرد (هم) می‌شود. دلیلی ندارد که اینطور باشد. روسیه به ما برای اقتصاد خود نیاز دارد، چیزی که انجام آن بسیار ساده است، و ما نیاز به همکاری همه کشورها داریم. رقابت تسلیحاتی را متوقف کنید؟ »

رئیس‌جمهور آمریکا پیش از این اوایل روز چهارشنبه (امروز)، تلویحاً اعلام کرد که این کشور به زودی به سوریه حمله می‌کند.

وی در توییتر نوشت: «روسیه ادعا کرده که هر موشکی و تمام موشک‌هایی که به سمت سوریه شلیک شود را ساقط می‌کند. آماده باش روسیه، چراکه آن‌ها (موشک‌ها) دارند می‌آیند؛ زیبا، جدید و هوشمند.! »

او بار دیگر با تکرار توهین‌هایش علیه رئیس‌جمهور سوریه، «بشار اسد» را «حیوان» توصیف کرده و مدعی شده است که او از کشتن مردم سوریه با استفاده از تسلیحات شمیایی لذت می‌برد.

«ماریا زاخاروا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه در پاسخ به توئیت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا گفت، موشک‌های آمریکا بهتر است تروریست‌ها را در سوریه هدف بگیرد.

وی با کنایه به توئیت ترامپ تأکید کرد: «موشک‌های هوشمند باید به سمت تروریست‌ها شلیک شوند نه دولت قانونی سوریه که چندین سال در حال نبرد با تروریسم بین‌المللی در داخل خاک خود بوده است».

 «الکساندر زاسیپکین» سفیر روسیه در لبنان روز چهارشنبه هشدار داده بود که روسیه هر موشکی را که به سمت سوریه شلیک شود، هدف قرار می‌دهد.

رسانه‌های نزدیک به معارضین سوریه شنبه شب مدعی شدند که به یکی از محلات شهر «دوما» حمله شیمیایی شده است. آمریکا و متحدان غربی و عرب این کشور به بهانه این گزارش‌ها، تهدید کرده‌اند که ممکن است به زودی سوریه را هدف حمله قرار دهند.

دولت روسیه که از هفته‌ها پیش هشدار داده بود تروریست‌ها برای انجام یک حمله شیمیایی با هدف فراهم کردن بهانه حمله به سوریه آماده می‌شوند، شب گذشته پیش‌نویس قطعنامه‌ای را به شورای امنیت سازمان ملل برد که اعزام فوری کمیته حقیقت‌یاب «سازمان منع تسلیحات شیمیایی» به دوما را خواستار شد. آمریکا، انگلستان و فرانسه از تصویب این قطعنامه ممانعت کردند.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.