وزیر اقتصاد دولت یازدهم با بیان اینکه شایعه‌ای که از قول من درباره ورود بعضی موسسات مالی اعتباری به بازار ارز منتشر شده کذب محض است، ادامه داد: تمام اتفاقاتی که در بازار ارز رخ می‌دهد منطق و دلیل اقتصادی دارد.

شایعه‌ای که از قول من درباره بازار ارز در شبکه‌های مجازی منتشر شده کذب محض است

به گزارش قدس آنلاین،  در التهابات اخیر ارزی در شبکه‌های مجازی شایعاتی درباره دلایل رشد ارز منتشر شده است که به نظر می‌رسد هدف از آن تشدید التهابات بازار و القای ناامنی اقتصادی و نا امیدی در جامعه باشد.

در این شایعات بعضا نقل قول‌های کذبی از سوی بعضی مقامات سابق و فعلی برای مستند نشان دادن شایعه مطرح می‌شود. بر این اساس شایعه‌ای در حال انتشار در برخی شبکه‌های اجتماعی از قول علی طیب‌نیا وزیر اقتصاد دولت یازدهم است مبنی بر اینکه سه موسسه مالی اعتباری قبل از عید ۱۲۰ هزار میلیارد تومان ارز خریداری کرده‌اند.

در این باره علی طیب‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، اظهار داشت: این شایعه که در شبکه‌های اجتماعی از قول من منتشر می‌شود کذب محض است و هیچ نسبتی با واقعیت ندارد و هرگز چنین مطلبی نگفته‌ام.

وزیر اقتصاد دولت یازدهم گفت: چند روز پیش، در جلسه‌ای عده‌ای گفتند که برخی نهادها می‌خواهند اختلال ارزی ایجاد کنند که بنده خطاب به آن جمع گفتم تمام این اتفاقات، منطق اقتصادی دارد. این حرف‌ها چیست که می‌زنید؟

دولت به تازگی ابلاغیه‌ای برای کنترل بازار ارز صادر کرده و اعلام کرده است نگهداری ارز خارج از شبکه بانکی بیش از ۱۰ هزار دلار بر اساس قانون قاچاق محسوب می‌شود.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.