هفته بیست و هشتم رقابتهای لیگ برتر فوتبال در حالی ادامه می یابد که تیم های قعرنشین بدنبال زنده نگه داشتن امیدهای خود هستند.

آخرین تلاش های قعرنشینان لیگ برتر برای زنده ماندن/  همه نگاه‌ها به دیدار نفت مقابل پدیده مشهد

به گزارش قدس آنلاین، هفته بیست و هشتم لیگ برتر فوتبال ایران در حالی با پنج دیدار در روز جمعه به پایان می‌رسد که قعرنشینان جدول رده‌بندی برای فرار از سقوط و بالا بردن شانس بقای خود در لیگ برتر برابر حریفان صف‌آرایی خواهند کرد.

پیکان- استقلال خوزستان، ساعت ۱۶، ورزشگاه شهدای شهر قدس

شاگردان جلالی در حالی میزبان آبی‌های خوزستان هستند که برای باقی ماندن در کورس کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا باید برابر مهمان قعرنشین خود پیروز شوند و به جدال خود با تیم‌هایی چون استقلال، ذوب آهن و سایپا ادامه دهند.

در سوی دیگر اما استقلال خوزستانی قرار دارد که در رده چهاردهم قرار دارد و تنها ۲ امتیاز با منطقه سقوط فاصله دارد. شاگردان ویسی به دلیل تفاضل کمتر نسبت به پدیده و سپیدرود بیش از این دو تیم به بازی کردن در دسته یک فصل آینده نزدیک هستند. پیروزی در برابر پیکان می‌تواند خطر سقوط را تا حدود زیادی از قهرمان لیگ ایران در سال ۹۵-۹۴ دور کند.

سپاهان – صنعت نفت آبادان، ساعت ۱۶، ورزشگاه نقش جهان

طلایی‌پوشان زاینده‌رود در یکی از ناامید کننده‌ترین و عجیب‌ترین فصل‌های خود به سر می‌برند و در حالی باید برابر شاگردان کمالوند حاضر شوند که هنوز رکورددار قهرمانی در لیگ برتر هستند. سپاهانی که در ابتدای فصل برای مدعی شدن بسته شده بود، اکنون باید برای سقوط نکردن سه امتیاز دیدار مقابل نفت آبادان را به دست بیاورد.

صنعت نفت که مشکلات مالی کماکان گریبان این تیم را گرفته است، در حالی برابر سپاهان قرار می‌گیرد که نه امیدی برای کسب سهمیه دارد و نه خطر سقوط را احساس می‌کند. شاگردان کمالوند هفته گذشته موفق شدند پیکان را شکست دهند و این بار باید شانس خود را برابر تیمی امتحان کنند که علی‌رغم افتخارات فراوان، برای سقوط نکردن می‌جنگد.

سپیدرود رشت – تراکتورسازی، ساعت ۱۶، ورزشگاه سردار جنگل

دو تیم قرمزپوش خطر سقوط را احساس می‌کنند اما شانس تراکتورسازی برای بقا در لیگ برتر بیشتر است زیرا این تیم ۶ امتیاز با منطقه خطر فاصله دارد و پیروزی برابر شاگردان علی کریمی می‌تواند خیال تبریزی‌ها را از توپ زدن در لیگ هجدهم راحت کند.

در سوی دیگر میدان شاگردان علی کریمی که آن‌ها نیز با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می‌کنند باید برابر تیمی قرار بگیرند که این روزها حال و روز خوشی ندارد. سپیدرودی‌ها که با آمدن علی کریمی نتایج خوبی را در خانه گرفته‌اند به دنبال استمرار این نتایج هستند تا بتوانند فصل دیگری را در بالاترین سطح فوتبال ایران تجربه کنند. سپیدرود با ۲۶ امتیاز در رده سیزدهم قرار دارد و تنها ۲ امتیاز با نفت تهرانی فاصله دارد که رقیب جدی این تیم برای بقا در لیگ برتر است.

مشکی‌پوشان - سایپا، ساعت ۱۶، ورزشگاه امام رضا (ع)

در دیگر دیدار روز جمعه شاگردان علی دایی به مصاف تیم سقوط کرده مشکی‌پوشان خواهند رفت. نارنجی‌پوشان که در کورس کسب سهمیه با تیم‌هایی چون پیکان و استقلال هستند، نیاز مبرمی به این سه امتیاز خارج از خانه دارند. البته کار شاگردان دایی خیلی سخت به نظر نمی‌رسد زیرا حریف مشهدی این تیم با شکست چهار گله هفته گذشته مقابل سایپا، به طور قطعی سقوط کرد و انگیزه کافی برای مقابله با خودروسازان را ندارد. سایپا با ۴۷ امتیاز در رده چهارم قرار دارد و و برای جا نماندن از رقابت با شاگردان شفر باید سه امتیاز را از دیار امام رضا به سوغات بیاورد.

نفت تهران – پدیده، ساعت ۱۶، ورزشگاه تختی

مهم‌ترین دیدار هفته بیست و هشتم لیگ برتر در حالی در تهران برگزار می‌شود که دو تیم پدیده و نفت مدعی اصلی سقوط به لیگ برتر هستند. نفتی‌ها با آمدن افاضلی روند خوبی را در پیش گرفته بودند اما دوباره به نوار ناکامی بازگشتند و در رده پانزدهم جدول ۱۶ تیمی مسابقه‌ها قرار دارند. آن‌ها برای فرار از سقوط باید پدیده را در خانه شکست دهند و دلخوش نتیجه نگرفتن سایر رقبا باشند. نفت می‌تواند در صورت پیروزی برابر پدیده جای این تیم را بگیرد و خود را از منطقه سقوط فاصله دهد.

در سوی دیگر تیمی قرار دارد که در نیم فصل نخست برای کسب سهمیه آسیایی می‌جنگید اما اکنون باید نفت افاضلی را شکست دهد تا بتواند فصل آینده را در لیگ برتر توپ بزند. پدیده هفته گذشته با شکست برابر پرسپولیس، قهرمانی را به این تیم تهرانی هدیه داد اما شاگردان مهاجری این انگیزه را دارند که با برتری برابر دیگر نماینده تهران، ضمن دور شدن از منطقه سقوط، تا حدودی لیگ یکی شدن نفت را قطعی کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.