شهرکرد-مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان گفت: بیشترین مراحل ساخت این پروژه در سه سال اخیر صورت گرفته و این پروژه در دهه فجر سال جاری افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید.

مرکز فرهنگی دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری  بهمن ماه افتتاح می شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، سرهنگ پاسدار عباس عباسی در جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به فعالیت های این بنیاد گفت: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس تا از فراموشی، انحصار، انحراف و تحریف در جنگ تحمیلی جلوگیری شود.

وی افزود: برخی از رزمنده های دفاع مقدس به سن پیری  رسیده اند و اگر برای جمع آوری اطلاعات هشت سال دفاع مقدس تلاش جدی صورت نگیرد بسیاری از این اطلاعات را از دست خواهیم داد.

عباسی در ادامه با اشاره به اهداف راه اندازی مجموعه فرهنگی دفاع مقدس استان گفت: بازشناسی دستاوردهای جنگ تحمیلی، هویت‌بخشی و مقابله با تهاجم فرهنگی و استفاده از فرصت‌ بازدارندگی در برابر تجاوزات خارجی  ازجمله اهداف ایجاد مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان است.

وی افزود: ورودی این پروژه با  المان دروازه قرآن آغاز می شود که نمایانگر خاطرات اعزام رزمندگان به جبهه است و بخش بعدی محور عروج بوده که مسیر اصلی دسترسی به گنجینه است.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان تصریح کرد: ساختمان اصلی گنجینه در زمینی به مساحت ۵ هزار متر مربع و زیربنای ۵ هزار و ۲۸۰ متر مربع در حال ساخت و آماده سازی می باشد و تاکنون هفت میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان به این پروژه اختصاص داده شده که سال گذشته دو میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان در قالب اسناد خزانه و امسال یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان تخصیص شده است. 

عباسی با اشاره به اینکه این پروژه تا کنون پیشرفت فیزیکی ۴۵ درصدی داشته اظهار کرد: بیشترین مراحل ساخت این پروژه در سه سال اخیر صورت گرفته و این پروژه در دهه فجر سال جاری افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید.

وی افزود: محل نمایش ادوات نظامی و دیوارهای نمایشی، خط‌الراس و سنگرهای دیده‌بانی، محور آب، ورودی و سیاه‌چادرها، المان‌های نصب تصاویر شهدا، میدان موانع و طراحی عملیات والفجر ۱۰ در مساحتی حدود ۲ هکتار را از دیگر بخش‌های این مرکز است.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان در ادامه با اشاره به جشنواره فصلی به رنگ عشق گفت:آثار ارائه شده در حوزه های داستان نویسی، خاطره نویسی و شعر در مرحله داوری است و اختتامیه این جشنواره سوم خرداد ماه سال جاری برگزار می‌شود.

شایان ذکر است، طی حکمی از سوی سردار سرتیپ بهمن کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری به عنوان رئیس هیئت امنای مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان منصوب شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.