اصفهان- فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه مطبوعات بسیار مهم، حساس و تاثیرگذار هستند، افزایش احساس امنیت و کاهش احساس نا امنی بین مردم را در گرو تعامل پلیس با رسانه عنوان کرد.

احساس امنیت مردم در گرو تعامل پلیس و رسانه است

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از مرکز اطلاع رسانی پلیس اصفهان، سردار مهدی معصوم بیگی در حاشیه بازدید از مجتمع مطبوعاتی شهر اصفهان ضمن تقدیر از همکاری مطبوعات و خبرگزاری های استان با فرماندهی انتظامی استان گفت: مطالعه روزنامه همواره کی از علاقمندی های من بوده به طوری که امکان ندارد  روزی روزنامه نخوانم و معتقد هستم اثر مطبوعات بر جامعه یک اثر منحصر به فرد است.

وی به رقابت نزدیک شبکه های اجتماعی با مطبوعات اشاره کرد و افزود: اگر صاحبان مطبوعات هوشمندانه به این موضوع نگاه نکنند و کماکان به همان شیوه ای که مرسوم است کار مطبوعاتی خود را انجام دهند دنیای دیجیتال و شبکه های اجتماعی به گونه ای دیگر جایگزین آنها می شوند و این حوزه با آسیب جدی روبرو خواهد شد.

این مقام مسئول با اشاره به یک نظریه علمی مبنی بر اینکه همه چیز در حال تغییر است و فقط تغییر ثابت می ماند اظهار داشت: امروزه جامعه شناسان رادیکال ترین تغییر را تغییر در ساختار می دانند و اگر سازمان ها ساختار خود را پویا و فعال کنند، سازگاری با محیط و شرایط شکل می گیرد و سازمان نیز ماندگار می ماند.

سردار معصوم بیگی تصریح کرد: نیروی انتظامی هم با تکیه بر همین نظریه، معاونت اجتماعی را در ساختار خود ایجاد کرد که البته وظایف آن خیلی فراتر از روابط عمومی های سنتی است چرا که اگر با نگاه روابط عمومی های سنتی می خواستیم کار را پیش ببریم قطعاً نمی توانستیم به اهداف خود دست پیدا کنیم.

فرمانده انتظامی استان خاطر نشان کرد: ناجا با ایجاد این تغییر هوشمندانه در ساختار خود در عمق جامعه حضور پیدا کرده و توانست یک ادبیات اجتماعی ویژه ای را در بین مسئولان پلیس وارد کند به طوری که اگر امروز امنیت خوبی نسبت به دیگر کشورهای منطقه داریم بخشی از آن درگرو تعامل درست و مناسب معاونت اجتماعی نیروی انتظامی با بطن جامعه و به ویژه با مطبوعات است.

این مقام ارشد انتظامی استان اصفهانبا بیان اینکه مطبوعات بسیار مهم، حساس و تاثیرگذار هستند گفت: پلیس به دنبال تقویت فعالیت مطبوعاتی که منافع مردم را در نظر می گیرند است و در همین راستا هم اخبار، یاد داشت ها و تحلیل های رسانه ها را به صورت رزوانه رصد کرده و تاثیر آنها بر روی مخاطبان پلیس در مطبوعات را ارزیابی می کنیم و به این موضوع حساس بوده و دقت نظر داریم.

سردار معصوم بیگی با حساس عنوان کردن نوع درج اخبار حوادث در مطبوعات گفت: ممکن است این گونه اخبار مورد پسند عده ای خاص باشد اما در کل باعث ایجاد ناراحتی، استرس و نا امیدی برای مردم می شود و معتقد هستم رسانه، نشریه و یا فردی که نا امیدی در بین مردم ایجاد کند کار ضد انقلابی انجام داده این کار هنر مطبوعات و رسانه نیست.

وی مدیریت اخبار حوادث را مغایر با حرفه ای گرایی رسانه ندانست و اظهار داشت: مطبوعات باید سوال و انتقاد کنند اما جهت دهی آنها  باید به سمت امیدوار کردن جامعه باشد چرا که جامعه امیدوار، نشاط می آورد و جامعه با نشاط افسردگی ندارد و در آن جرم و جنایت هم کمتر اتفاق می افتد.

فرمانده انتظامی استان اصفهان در پایان از همکاری و تعامل صمیمانه مطبوعات و خبرگزاری های استان طی یکسال گذشته تقدیر کرد و گفت: حقیقتاً عملکرد رسانه های استان تاثیرگذار، هوشمندانه، خیرخواهانه و مسئولانه بوده و امیدواریم جامعه مطبوعات استان در سال ۹۷ هم موثرتر و موفق تر از همیشه عمل کنند و باعث افزایش آگاهی جامعه و احساس امنیت مردم شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.