بجنورد- استاندار خراسان شمالی از آمادگی استان برای پایلوت شدن برنامه های کانون های فرهنگی و هنری مساجد خبر داد و گفت: با توجه به اینکه مباحث انقلاب نشات گرفته از موضوعات فرهنگی است، آمادگی داریم در اجرای برنامه های فرهنگی پیشگام شویم.

آمادگی خراسان شمالی  برای اجرای برنامه های ملی کانون های فرهنگی مساجد

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی، محمدرضا صالحی، استاندار خراسان شمالی در نشست اعضای شورای سیاستگذاری همایش ملی اقتصاد مقاومتی و مقاوم سازی فرهنگی در سبک و سیره زندگی امام سجاد علیه السلام اظهار داشت: موضوعات فراخوان مقاله این همایش قابل تامل است و می تواند در همه حوزه ها همچون جلوگیری از اسراف از نگاه معصومین و تربیت خانواده متعالی تعمیم یابد و مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه تداوم کارهای فرهنگی  سخت ولی شدنی است، افزود: با توجه به اینکه وسعت نگاه ما برای اجرای برنامه های فرهنگی اثرگذاری و ماندگاری است، لذا باید در حوزه تبیین سیره ائمه اطهار علیهم السلام و درک عمیق مردم از این مهم، ظرافت های کار را بیشتر بشناسیم.

صالحی با بیان اینکه سخنان و رفتارهای ائمه اطهار متناسب با زمان و مکان خود بوده، تصریح کرد: باید توجه کرد انتقال آن مفاهیم والا به بدنه جامعه نگاه مثبت ایجاد کند و از آنجایی که این همایش  مخاطب عموم دارد، باید همه موارد لحاظ شود.

استاندار خراسان شمالی با تاکید بر اینکه برای برگزاری چنین همایش هایی باید از روش های صحیح تبلیغاتی در زمان و مکان مناسب برای اثرگذاری مثبت بهره برد، افزود: باید تمام دستگاه های اجرایی در این مسیر از روش های صحیح تبلیغاتی استفاده کنند تا شاهد اثرگذاری این موضوع در جامعه باشیم.

استاندار خراسان شمالی با اشاره به وجود نیروهای فعال فرهنگی در استان از آمادگی خراسان شمالی برای پایلوت شدن اجرای برنامه های فرهنگی کانون های مساجد در گستره ملی خبر داد و گفت: با توجه به اینکه ریشه تمام مباحث انقلاب اسلامی نشات گرفته از موضوعات فرهنگی است، این استان آمادگی دارد در اجرای برنامه های فرهنگی پیشگام باشد.

مرتضی طاهریان، معاون فرهنگی، هنری و آموزش ستاد عالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور هم در این نشست اظهار داشت: ستادعالی کانون های مساجد در دو حوزه قرآن و عترت فعالیت های شاخصی انجام داده که از جمله آن اجرای طرح تلاوت نور است که از حدود ۲۰ سال پیش شروع و به یک جریان فراگیر تبدیل شده است.

وی اجرای طرح تفسیر همراه و جشنواره قرآنی مدهامتان که هر ساله برگزار می شود را از دیگر فعالیت ها ذکر کرد و افزود: مدیریت شورای هماهنگی دهه کرامت و همچنین کنگره امام سجاد که حدود هفت سال به طور جدی پیگیری می شود، از برنامه های شاخص حوزه عترت ستادعالی است.

طاهریان با بیان اینکه کنگره امام سجاد به میزبانی استان هرمزگان برگزار می شود و هر ساله هر استان مامور اجرای بخشی از این کنگره است، از همکاری ۱۱ استان با این برنامه فرهنگی خبر داد و گفت: خراسان شمالی هم از سال گذشته با محوریت سبک زندگی امام سجاد به استان های درگیر با این موضوع اضافه شده است.

وی با بیان اینکه در این کنگره صرفا به ابعاد پژوهشی توجه نشده، به حضور شعرای اهل سنت هرمزگان و سیستان و بلوچستان، کتابت صحیفه سجادیه و فیلم نامه نویسی در این حوزه اشاره کرد.

معاون فرهنگی، هنری و آموزش ستادعالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد تاکید کرد: امیدواریم تمام دستگاه های اجرایی از برکات وجودی امام سجاد(ع) و سبک و سیره زندگی ایشان بهره مند شوند و برای برگزاری این همایش حتی با حداقل امکانات،  همکاری و مشارکت داشته باشند.

حسین فرخنده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی و دبیر اجرایی همایش ملی «اقتصاد مقاومتی و مقاوم سازی فرهنگی در سبک زندگی امام سجاد(ع)» هم در این نشست بیان کرد: این همایش از چند منظر از جمله اینکه تبیین سبک زندگی یکی از مصوبات شورای فرهنگ عمومی بوده، حائز اهمیت است.

وی برگزاری همایش های فرهنگی ملی با موضوع ائمه اطهار علیه السلام را در ایجاد یک منظومه با محوریت ائمه معصومین مهم خواند و معرفی استان را یکی دیگر از مزیت های برگزاری این همایش معرفی کرد.

فرخنده با بیان اینکه حمایت و پشتیبانی های اولیه برای برگزاری همایش انجام شده، ادامه داد: برای اجرای این برنامه مشکلی نداریم ولی برای پشتیبانی مالی و تداوم این برنامه نیازمند همکاری دستگاه ها و مسئولان هستیم.

هاشم شیرازیان، مسئول دبیرخانه کمیته اجرایی همایش ملی «سبک زندگی امام سجاد علیه السلام هم در این نشست با بیان اینکه فراخوان همایش ملی «سبک زندگی امام سجاد علیه السلام» سال گذشته در دو بخش مقاله و اینفوگرافی اعلام شده بود، گفت: در نهایت ١٧٠ اثر در بخش مقاله و ٦٠ اثر در بخش اینفوگرافی به مرحله نهایی رقابت و داوری راه یافت.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی با بیان اینکه داوری آثار از نیمه فروردین ماه آغاز شده است، بیان کرد: آثار برتر هر بخش پس از داوری در دهه نخست اردیبهشت ماه مشخص می شود.

شیرازیان از مشارکت ٢٤ استان در ارسال آثار خبر داد و گفت: خراسان شمالی با ١٢٢ اثر در زمره استان های پیشتاز در ارسال بیشترین آثار قرار دارد.

وی با بیان اینکه افتتاحیه همایش امام سجاد علیه السلام از دوم اردیبهشت ماه همزمان با سالروز میلاد امام سجاد علیه السلام در ١٤ مسجد مزین به نام امام سجاد  و با برگزاری کارگاه های آموزشی آغاز می شود، افزود:  برگزاری کارگاه های آموزشی با محوریت سبک زندگی امام سجاد در مدارس و دانشگاه ها هم در هفته معلم پیش بینی شده است.

وی از چاپ کتاب آثار این همایش در قالب هزار جلد خبر داد و بیان کرد: آئین اختتامیه هجدهم اردیبهشت ماه سال جاری ساعت ١٧ تا ١٩ در محل سالن گلشن بجنورد و با معرفی آثار برتر هر بخش برگزار می شود

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.