کرج- استان البرز در حالی به عنوان یکی از ۵ استان مدال آور کشور در سطح ملی شناخته می شود که به نظر می رسد در بعد میزبانی از رویدادهای بین المللی نیز روند روبه رشدی را در پیش گرفته است.

قدس آنلاین- گروه استان ها- مجتبی علی مردانی- برای میزبانی و پذیرش یک رویداد ورزشی مهم بین المللی  اول از همه نیاز به فضای سخت افزاری مناسب است.

فضایی که مطابق با استانداردهای تایید شده مراجع بین المللی باشد و بتواند حداقل های برگزاری یک مسابقه در سطح قاره ای را فراهم کند.

بنابراین شرط اول پذیرش یک رویداد ورزشی بین المللی برای هر شهری داشتن زیرساخت های مناسب برای برگزاری باکیفیت مسابقات است.

البرز  و مشخصا کرج علیرغم بی بهره بودن از اماکن ورزشی استاندارد و مناسب اما در یک سال اخیر پای در مسیری گذاشته که می تواند در آینده برای این استان ظرفیت های جدیدی را رقم بزند و تبعات مثبتی را به همراه داشته باشد.

سال گذشته البرز میزبان ۳ رویداد مهم بین المللی در فوتبال و کشتی بود و امسال نیز قرار است مسابقات تکواندو بین المللی جام فجر و جام باشگاههای آسیا در روزهای اول اردیبهشت ماه به میزبانی سالن انقلاب اسلامی کرج برگزار شود.

حرکت به سمت پذیرش میزبانی مسابقاتی در این سطح به طور قطع می تواند نام البرز واین خطه را به عنوان یک استان پرظرفیت وتوانمند در پذیرش این مسابقات آن هم در جوار پایتخت مطرح کند و صدالبته در کنار آن دیگر توانمندی های استان را نیز به مهمانان خارجی معرفی نماید.

مسابقات بین المللی فرصت مغتنمی است که اولا امکانات سخت افزاری استان به سمت ترمیم و بهسازی وارتقا حرکت کند وثانیا مهمانان خارجی این مجال را پیدا کنند تا در مدت حضور در استان البرز با ظرفیت های گردشگری وفرهنگی این خطه آشنا شوند.

در عین حال ایجاد هم افزایی در میان مسئولان مختلف شهری واستانی برای فراهم کردن هر چه بهتر امکانات میزبانی نیز یکی دیگر از برکات پذیرش این گونه مسابقات است.

در یک سال اخیر و به مدد برگزاری مسابقات مقدماتی فوتبال نوجوانان آسیا، مسابقات بین المللی کشتی روز جهانی کودک وجام شاهد سطح تعاملات بین المللی ورزش البرز با کشورهای مختلف به خصوص همسایگان ارتقا یافته و امسال نیز می تواند این اتفاق به تکواندو نیز تسری پیدا کند.

در عین حال به مدد برگزاری مسابقات و میزبانی های اخیر بسیاری از مشکلات مجموعه  ورزشی انقلاب با کمک و حمایت های استانی مرتفع شده و در ادامه نیز می تواند سرمنشا اتفاقات بهتری باشد.

نزدیکی البرز به پایتخت علیرغم همه تبعات منفی ای که در سال های اخیر داشته می تواند یک مولفه مثبت نیز باشد وآن قبول میزبانی های بین المللی و تقویت جایگاه استان در منطقه باشد.

به طور حتم ادامه این روند اگر با یک برنامه مدون استانی و مشارکت تمامی دستگاهها همراه شود وصدالبته شاهد بهره برداری سالن ۶هزار نفری کرج به عنوان یک زیرساخت بسیار اثرگذار باشیم  می تواند بستری برای رونق هر چه بهتر گردشگری و توریسم ورزشی در البرز باشد و مسیری جدید برای توسعه هر چه بیشتر این استان نوپا بگشاید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.