قزوین_ رئیس شورای سیاست گذاری نماز جمعه استان قزوین از تشکیل مجمع همفکری با مشارکت اصحاب رسانه و هنرمندان این استان خبر داد.

 مجمع همفکری رسانه و هنرمندان در قزوین تشکیل می شود/  جانمایه هنر، «درد دین» است

حجت الاسلام روح الله فاطمی نسب در گفت وگو با خبرنگار قدس آنلاین با اشاره به هفته هنر انقلاب اسلامی اظهار داشت: جانمایه هنر، درد دین است و هنرمند زمانی به خروش می آید و به خلق هنر می پردازد که یک دغدغه و دردی را در نظر داشته باشد؛ جان مایه هنری که دارای اصالت، رنگ و بو و سبقه پاک خدایی و انقلابی بوده، درد است و دردی بهتر از درد دین وجود ندارد.

رئیس شورای سیاست گذاری نماز جمعه استان قزوین در خصوص نقش شهید آوینی در عصر خود گفت: این شهید درد دین را یافته بود و در بررسی آثار وی می توان به خوبی دریافت که جانمایه آثار هنری وی، دین و امید آفرینی است که برای جامعه، هنر اسلامی و انقلابی آفرید؛ به همین دلیل می توانیم عنوان کنیم که جرقه سینمای مبانی اسلامی و هنر انقلابی توسط شهید آوینی زده شد.

فاطمی نسب به جایگاه شهید آوینی پرداخت و یادآور شد: شهید به معنی گواه، شاخص است و به وجه الله نظر می کند، شهید آوینی در سینما و هنر انقلابی و اسلامی همچون یک مصباحی بوده که راهنمای تمام هنرمندان این واقعه و بخش است.

وی گفت: یکی از برنامه های نهاد نماز جمعه استان قزوین در سالجاری این است که بتوانیم با مشارکت اصحاب رسانه و هنرمندان استان مجمعی را تشکیل دهیم و تمام این افراد به عنوان خادم نماز جمعه، برای شکوفایی و پویایی نماز جمعه استان فعالیت کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.