شیراز- امام‌جمعه موقت شیراز گفت: نوسانات ارز و التهابات اخیر پیش‌آمده در بازار توطئه خارجی بود که سوءمدیریت‌های تیم اقتصادی دولت هم به آن دامن زد.

نوسانات ارز توطئه خارجی بود که سوء مدیریت داخلی به آن دامن زد

به گزارش قدس انلاین، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید ابوفاضل رضوی‌اردکانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با اشاره به عید مبعث و فلسفه ارسال پیامبران، اظهار داشت: انبیا آمدند تا آیات و نشانه‌های الهی را متذکر شوند و مردم را از ظلمت و تاریکی نفسانی به نور و ملکوت هدایت کنند.

وی ادامه داد: پیامبر اکرم (ص) یک دانشگاه بود و اسلام نیز دین علم است، اگر ملتی بخواهد پیشرفت کند باید حرکت علمی داشته باشد و رهبر انقلاب هم تأکید می‌کنند موقعی دشمن مأیوس می‌شود که ما در قله‌های علم باشیم.

اردکانی افزود: اگر موشک‌های کوبنده را ایران ساخته از برکت علم و ایمان است که دشمن را هم ترسانده است.

امام‌جمعه موقت شیراز با اشاره به اینکه در جهان امروز علم و دانش رشد پیدا کرده است اما در خدمت شهوت و قدرت است، گفت: رئیس‌جمهور آمریکا هر بار عربده می‌کشد تا آتش‌افروزی کند، این روحیه برتری‌طلبی، شهوت حیوانی و استکبار است که در ایادی آن‌ها نیز وجود دارد.

وی در خصوص نوسانات ارز و التهابات اخیر پیش‌آمده در بازار گفت: این مسئله‌ توطئه بود اگرچه سوءمدیریت‌های داخل هم به آن دامن زد، دشمن می‌داند که با حضور نظامی نمی‌تواند موفق شود برای همین با جنگ اقتصادی می‌خواهد ملت ایران را از پای درآورد.

امام‌جمعه شیراز بابیان اینکه وعده‌های داده ‌شده با برجام محقق نشد و ایران را مجدد تحریم کردند و پس از 2 سال از برجام هنوز بانک‌های جهانی پول ما را به رسمیت نمی‌شناسند، خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب فرمودند که به خارج از کشور امید نداشته باشیم و اقتصاد داخلی تقویت شود.

اردکانی ابراز داشت: پس از بروز نوسانات ارز روسای سه قوه تدابیری را اتخاذ کردند تا جو آرام شود اما سؤال است که چرا باید به این وضعیت می‌رسیدیم، چرا تدابیر از قبل اندیشیده نشده بود، امیدواریم این نوش دارو موقت نباشد.

وی متذکر شد: التهابات اخیر متأثر از سوء مدیریت تیم اقتصادی دولت روحانی بود، می‌گویند تورم 9 درصد است، اما چنین نیست؛ چرا در التهابات اخیر رئیس بانک مرکزی عزل نشد و چرا وزیر اقتصاد و دارایی پاسخگو نبود.

امام‌جمعه موقت شیراز در پایان سخنان خود بیان کرد: آیت‌الله ایمانی به دلیل بیماری تحت معالجه هستند و ما مدتی از حضور ایشان محروم بودیم، امیدواریم خداوند همه بیماران و همین‌طور ایشان را شفا بدهد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.