تبریز- نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه تهدیدات توخالی دشمن در عزم ملت ایران تاثیری ندارد گفت: همانطور که مقامات کشورمان اعلام کردند، صهیونیست‌ها باید منتظر ضربه متقابل ایران باشند که انتقام خون شهدای عزیزمان را می‌گیریم.

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم در خطبه‌های امروز نماز جمعه تبریز، با اشاره به افزایش بی‌رویه نرخ ارز در کشور، اظهار داشت: این اتفاق از یک سو با گرانی ارز و از سوی دیگر با بی‌تحرکی نهادهای مسئول، بازارهای اقتصادی کشور را دستخوش تلاطمی کرد که با اقدامات دولت در اعلام نرخ رسمی دلار و کنترل بازار ارز از این تلاطم کم شد. 

وی با یادآوری اهمیت این موضوع، افزود: جامعه منتظر پاسخ‌های قانع کننده از سوی دستگاه‌های اجرایی و مقامات در خصوص علل بروز بحران ارزی از جمله روندهای ناصحیح داخلی و شیطنت‌های خارجی است که مورد اشاره برخی مسئولین نیز بوده است. 

امام جمعه تبریز، با اشاره به اینکه تا کی چشم ما باید به خارج از کشور باشد که آمریکا یا فلان کشور ما را تحریم می‌کند، یا نمی‌کند، گفت: رویای محقق شدن وعده‌های برجام تا کی ادامه پیدا می‌کند؟ مشکلات ساختاری اقتصاد ایران مگر برای مسئولین و صاحب نظران پنهان است؟ 

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری و دلسوزان کشور در سال‌های اخیر، بر حل مشکلات اقتصادی و تقویت بنیان‌های اقتصاد مقاومتی از جمله نگاه جدی به داخل، توجه به ظرفیت‌های داخلی و تغییر نگرش‌های سنتی تاکید می‌کنند و در این راستا باید به نیروهای داخلی اهمیت دهیم. 

حجت الاسلام آل هاشم، با اشاره به اینکه مسئولین در سال‌های اخیر در حد توان به این توصیه‌ها عمل کرده‌اند، یادآور شد: باید دید آیا به طور کامل به الزامات اقتصاد مقاومتی رهبری عمل شده است یا خیر و موضوع اقتصاد مقاومتی که حلال تمام مشکلات اقتصادی و غیراقتصادی کشور است، در کدام مرحله اجرایی قرار دارد. 

وی افزود: این‌ها سوالات مهمی است که هر مقام و مسئول خدمتگذار باید صریح و صادقانه به آن پاسخ دهد و برای حل مشکلات اقدام کند، البته ما با اقدامات دولت همراهی می‌کنیم تا وضعیت بازار ارز به سرعت حل شود. 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، با اشاره به حمله موشکی رژیم صهیونیستی به سوریه و تعدادی از نیروهای مستشاری کشورمان از جمله شهید اکبر زوار جنتی که شهر تبریز را با حضو خود معطر ساخت، گفت: البته رژیم صهیونیستی هنوز به صورت رسمی مسئولیت این حمله را به عهده نگرفته است ولی برخی اراجیف و رجز خوانی صهیونیست‌ها حکایت از انجام این حمله توسط این رژیم دارد. 

وی ادامه داد: برخی از مقامات رژیم صهیونیستی، جمهوری اسلامی ایران را تهدید کرده‌اند که اجازه نمی‌دهند ایران در سوریه باقی مانده یا حضورش را گسترش دهد، اما مقامات کودک کش صهیونیستی باید بدانند که زمان این حرف‌های بیهوده گذشته است. 

حجت الاسلام آل هاشم، خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران در هر زمان و مکان، برای تقویت محور مقاومت اسلامی و مقابله با سلطه طلبی آمریکا و رژیم صهیونیستی، حضور پیدا می‌کند و برای این حضور منتظر چراغ سبز و قرمز دیگران نخواهد بود. 

وی با اشاره به اینکه این تهدیدات توخالی در عزم ملت ایران تاثیری نخواهد داشت، گفت: همانطور که مقامات کشورمان اعلام کردند، صهیونیست‌ها باید منتظر ضربه متقابل ایران باشند که در زمان و مکان مناسب، انتقام خون شهدای عزیزمان را پس بدهند. 

امام جمعه تبریز، با یادآوری ۲۹ فروردین ماه، روز ارتش جمهوری اسلامی ایران و حماسه آفرینی‌های نیروی زمینی، گفت: در سال‌های آغازین انقلاب اسلامی، علی رغم اینکه برخی با حرکت‌های انحرافی، شعار انحلال ارتش را سر می‌دادند، مردم حرکت کارکنان نیروی هوایی ارتش در ۳ روز مانده به ۲۲ بهمن ماه را از یاد نمی‌برند که با بیعت تاریخی به امام خمینی (ره) کمر طاغوت را شکستند. 

وی افزود: ارتشیان قهرمان در دوران دفاع مقدس در کنار دلاورمردان سپاه پاسداران و بسیج دشمن را از کشور بیرون انداختند و خاطره حمله اول مهرماه سال ۱۳۵۹ ارتش با ۱۴۰ فروند به خاک عراق، هرگز از یاد ملت ایران پاک نخواهد شد. 

حجت الاسلام آل هاشم، با تبریک فرارسیدن سالروز بعثت پیامبر اکرم (ص)، این روز را یکی از برترین و پربرکت‌ترین روزهای سال دانست و گفت: هدف از بعثت پیامبر اکرم (ص)، برقراری عدالت اجتماعی و تزکیه و تربیت انسان‌ها، تعلیم و تربیت و آموزش جامعه، برپایی عدل و قسط و حل اختلافات و منازعات، تکمیل اخلاق بشر و جامعه، تذکر دهنده و یادآوری کننده نعمات الهی، رهایی و آزادسازی انسان و مبارزه با ظلم و ستم است

وی افزود: بعثت پیامبر اکرم (ص) حادثه بزرگ تاریخ انسانیت و منشا تحول عرفانی در سراسر عالم است که پرچم علم و معرفت را بالا برد و باید این روز را گرامی بداریم و عظمت حادثه بعثت را در نظر والا بداریم. 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، همچنین در بخش دیگری از خطبه‌های امروز، با اشاره به اینکه اگر می‌خواهیم محیط شهرها و فصل سالم بماند باید نسبت به کاشت درختان اهتمام داشته باشیم، گفت: کاشتن درختان بسیار ثواب دارد و پیامبر اکرم (ص) در این باره فرموده‌اند که هر مسلمانی که یک درخت بکارد

و در اثر آن کاشت یا درخت، انسان پرنده یا حیوانی از میوه آن میل نماید، برای آن فرد صدقه و ثواب در نامه اعمالش ثبت می‌شود. 

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.