ایرانشهر-انتظار مردم استان سیستان وبلوچستان از دولت جهت رفع مسایل و مشکلاتشان بخصوص بازگشایی مرز برای رونق اقتصادی است.

دولت با حل مشکلات مرزی، رونق را به شهرهای مرزی بازگرداند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، مولانا عبدالرشید شه بخش امام جمعه اهل سنت شهرستان زابل ، باتوجه به شرایط بد اقتصادی و معیشتی مردم خصوصا در سیستان و بلوچستان با بیان اینکه امروزه در کشور مشکلات بسیاری دیده می شود و مردم از لحاظ معیشتی و اقتصادی شرایط نامناسبی را سپری می کنند و عامل اصلی آن بی تدبیری بعضی از مسئولان و دولتمردان است افزود: کشور ما از ذخایر نفت و گاز، معادن و سرمایه های خدادادی غنی بر خوردار است و می‌طلبد که با توجه به دارا بودن این امتیازات و سرمایه ها برای عموم مردم فرصت های شغلی ایجاد شود.

وی گفت : کشور دارای مرزهای وسیع است و مرز یک فرصت و وسیله مناسب تجارت برای طرفین است و در گذشته مردم سیستان و بلوچستان در مرزها رفت و آمد داشتند و مشغول بوده و مشکلات شان حداقل کمتر بود، اما متاسفانه بعد از انسداد مرزها به وسیله دیوار، این فرصت هم از مردم گرفته شد. قابل ذکر است بعضی از مسئولین در گذشته قول هایی برای برچیدن دیوار داده اند که متاسفانه به هیج وجه عملی نشد.

مسئولین کشور، استان و نمایندگان ملت به فکر دردها و مشکلات مردم باشند

 امام جمعه اهل سنت  شهرستان زابل بیان داشتند : در گذشته سال هایی که خشکسالی بود، به کشاورزان و دامداران خسارت دیده مبالغی جهت  کمک بلاعوض تعلق می گرفت که باید این کمک ها ادامه پیدا کند.

 وی افزود: وظیفه همگان است تا به فکر مشکلات مردم باشند و از طریق ارسال نامه برای مسئولان و ارتباط با نمایندگان مجلس شورای اسلامی از آنان بخواهند به مشکلات رسیدگی کنند.

وی بیان داشت : امروزه  مردم دچار مشکلات زیادی هستند که مسئولین مربوطه  اطلاعی از آن‌ها ندارند، و چه بسا اطلاع داشته و آن را بی‌اهمیت دانسته یا  نسبت به آن بی توجهی می کنند؛ ما باید به هر صورت ممکن این مسائل را مطرح کنیم تا مسوولان آگاه شوند.

نخبگان جامعه مسئولین کشور را در رفع و حل این مشکلات راهنمایی کنند

شه بخش گفت: هر مسلمان باید باور و اعتقاد داشته باشد که حلال تمام مسائل خداوند متعال است و تمام حالات سختی و آسانی از جانب خدای متعال بوده وهر مسلمان ضمن استفاده از اسباب دنیوی باید در چنین شرایط سخت متوجه خدای متعال باشد، چرا که یکی از عوامل ایجاد این مشکلات غفلت، کوتاهی و گناهان ما است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.