مدیرعامل اسبق تراکتورسازی که ادعای مالکیت این باشگاه را دارد، گفت: اگر حقم را ندهند، مجبور می‌شوم به فیفا شکایت کنم و در اینصورت ایران از جام جهانی روسیه کنار گذاشته می شود.

ادعای مدیرعامل سابق تراکتورسازی/ می توانم ایران را از جام جهانی روسیه کنار بگذارم!

به گزارش قدس آنلاین، ناصر شفق گفت: طی سالیان گذشته، مقابل حواشی مختلق سکوت کردم چرا که نمی‌خواستم تراکتورسازی وارد حاشیه شود و اکنون در شرایط مساعد، می‌خواهم موضوعاتی را مطرح کنم.

وی افزود: در سال 87، هر دو کارخانه ماشین سازی و تراکتورسازی، تصمیم گرفتند تیم‌های فوتبال خود را منحل کنند و من در آن مقطع، عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال بودم و با علاقه شخصی خودم و تشویق سایر اعضای هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال، با مسئولان وقت این دو تیم صحبت کردم تا چنین تصمیمی نگیرند؛ زیرا ماشین سازی و تراکتورسازی هویت آذربایجان هستند و ورزش آذربایجان، با نام این دو تیم عجین است و این دو باشگاه، مثل دو بال یک پرنده، نام ورزش آذربایجان را زنده نگه می‌داشتند و هیچگاه، تیم ملی ما خالی از بازیکنان این خطه نبوده است. از همین رو، با مسئولان استان صحبت کردم  و از آنها خواهش کردم که تیمداری را ادامه دهند که متاسفانه زیر بار نرفتند. تراکتور هشت سال از سطح اول فوتبال کشور دور بود و حیف بود که این تیم در لیگ یک بماند.

شفق گفت: دکتر نواب، مهندس صفرنژاد و مهندس زمانلو، مدیران وقت کارخانه بودند و به من اعلام کردند که حدود 30 میلیارد در طول هشت سال برای صعود تراکتور به لیگ برتر هزینه کرده‌اند، اما موفق نشده‌اند و من این درخواست را کردم که یک سال این فرصت را به من بدهند و وقتی توانستم آنها را مجاب کنم که تیم را به من واگذار کردند، با 700 میلیون تومان، تراکتور را در لیگ یک خریداری کردم و به همت هواداران خوب تراکتور و با وجود مخالفت‌های خیلی از عزیزان، به لیگ برتر صعود کردیم.

وی ادامه داد: آقایان حتی من را به زمین تمرین راه نمی‌دادند و می‌خواستند بازی‌هایمان را ببازیم تا این تیم به لیگ صعود نکند، ولی نشاط آذربایجان و مردمش، فراتر از هزینه‌ای بود که ‌باشگاه باید می پرداخت و خوشبختانه این تیم به لیگ برتر صعود کرد.

مدیرعامل اسبق تراکتورسازان بیان کرد: بعد از صعود تراکتور به لیگ برتر، این تیم با اقبال زیادی مواجه شد و بعضی‌ها برای سهم خواهی، به سمت تراکتور آمدند و من اعلام کردم که هزینه‌هایی که برای تراکتور کرده‌ام را پرداخت کنید تا این تیم متعلق به استان شود و در آن مقطع، امتیاز باشگاه را به من واگذار کردند و اعضای هیئت مدیره نیز این موضوع را به صورت مکتوب نوشته و آن را امضا کردند.

شفق تاکید کرد: من هیچ چیزی از تراکتور برای خودم نمی‌خواهم و این تیم متعلق به تمام مردمی است که سهامدار تراکتور شده‌اند و بنابراین، نمی‌توانند تیمی که متعلق به آن‌ها نیست را بفروشند.

وی گفت: ما در زمانی که مدیریت تراکتور را برعهده داشتم، فرهنگ "عیبی یوخ" را در فوتبال نشان دادیم و اخلاق مداری، حرف اول را در تیم آن زمان می‌زد و برنامه‌ای پنج ساله برای قهرمانی در آسیا داشتیم، اما متاسفانه مسئولان وقت استانی، هیچ کمکی به ما نکردند و حتی شروین اسبقیان، به عنوان مدیرکل ورزش و جوانان وقت استان، چک 170 میلیون تومانی به من داد تا اجازه تمرین تیم در زمین چمن ورزشگاه یادگار امام (ره) را بدهند که این موضوع باعث تاسف است.

شفق تاکید کرد: به دنبال این بودیم که حرکت پویایی را برای ادامه مسیر پرشتاب تراکتور پیش بگیریم و هر پنج سال یک بار، فرد شایسته‌ای به عنوان منتخب سهامداران باشد و مدیریت باشگاه را بر عهده بگیرد.

وی افزود: من مدیریت این تیم را در فضایی دوستانه به سردار پورجمشید که فردی سالارمرد است تحویل دادم و مالکیت آن را به کسی واگذار نکرده‌ام و تعجب می‌کنم که چطور می‌خواهند مال غیر را بفروشند.

وی تاکید کرد: من برای گرفتن حقم، می‌خواهم در فضایی دوستانه و خردمندانه عمل کنم و نمی‌خواهم مجبور به شکایت به فیفا شوم؛ زیرا در صورت شکایت به فیفا، از حضور تیم ملی کشورمان در جام جهانی روسیه جلوگیری می‌شود و امیدوارم دوستان نگذارند کار به این مراحل برسد؛ اما اگر جو عمومی و هواداران تراکتور از من بخواهند که برای احقاق حقم شکایت کنم، این کار را خواهم کرد.

وی افزود: تنها جرم من، آوردن تراکتور به لیگ برتر است و مدارکی در سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال مبنی بر واگذاری این باشگاه وجود دارد که اگر شکایتم به فیفا را برای بعد از جام جهانی نگه دارم تا چهار سال دیگر هم به حقم نخواهم رسید. مسئولان فیفا از شکایت من استقبال خواهند کرد چرا که درصورت کنار گذاشتن تیم ملی، تیم ایتالیا جایگزین ما خواهد شد و حضور ایتالیا در جام جهانی،سود مالی بیشتری برای فیفا دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.